سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم سنندج در مجلس:

40روز،تا بی آبی سنندج

آب ذخیره شده سد وحدت سنندج تا 40 رو ز دیگر کفاف نیاز این شهرستان را میکند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سنندج ،نماینده مردم شهرستانهای سنندج،دیواندره ،کامیاران،در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت:در نتیجه  کاهش بارندگی ها روان اب های شهرستان سنندج میزان ذخیره اب پشت سد وحدت سنندج ،به عنوان منبع اصلی تامین اب شرب مرکز کردستان به شدت کاهش یافته  وتنها تا چهل روز دیگر میتواند تامین کننده نیاز مردمان این منطقه باشد.

سید احسن علوی افزود:برای تامین اب شهرستان سنندج باید چهل میلیون متر مکعب اب به این سد تزریق شود.

وی، درباره راهکار مقابله با این بحران گفت:پمپاژ اب از نقاط مختلف سد وانتقال اب سد ازاد به این سد از جمله این راهکارها است.

نماینده مردم شهرستانهای سنندج، دیواندره و کامیاران افزود:پمپاژ اب راهکاری زود بازده است اما از انجا که مجبوریم از عمق های کمتر اب را پمپاژ کنیم،شاهد الودگی اب خواهیم بود.

سید احسن علوی گفت:راهکار بهتر انتقال اب سد ازاد است که امید واریم مسئولان ذیربط در اجرای این برنامه سرعت عمل بیشتری داشته باشند تا انشا ءالله بتوانیم از ایجاد جیره بندی اب شر ب شهرستان سنندج جلوگیری کنیم.

وی افزود:در سالهای گذشته سالانه 550 میلی متردر استان کردستان بارندگی داشتیم که این میزان اکنون به 420 میلی متر رسیده و این می طلبد وزارت نیرو با اختصاص اعتبارات مناسب به استان کردستان عملیات اجرای سد ها و خطوط انتقال ان به شهرها و روستاها را تسریع بخشد. 

انتهای پیام/س

برچسب ها: اب ، کمبود ، وحدت ، سد ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.