سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با فرآیند ساخت؛

خط لوله بندرعباس-سیرجان-رفسنجان مقاوم‌سازی می‌شود

مجری طرح احداث خط لوله بندرعباس-سیرجان- رفسنجان گفت: با توجه به گذر خط لوله بندرعباس-سیرجان-رفسنجان از بیش از سه گسل زلزله، تمام پیش‌بینی‌ها و تمهیدات برای مقاوم‌سازی خط همزمان با اجرا انجام می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، سیدمحمدجواد سیدی، با بیان این مطلب اظهار داشت: مطابق با آخرین آیین‌نامه‌های موجود درباره زلزله در دنیا و مطابق با دستورالعمل‌های اچ اس یی وزارت نفت قرار است ایمنی و مقاومت لوله در برابر آسیب تامین شود.
 
مجری طرح احداث خط لوله بندرعباس-سیرجان- رفسنجان، همچنین با بیان این که پیش از انجام هرگونه عملیات در اجرای این پروژه مجوز زیست محیطی طرح را گرفته ایم، تاکید کرد: این مجوز از اداره‌های کل محیط زیست استان‌های هرمزگان و کرمان دریافت شده است.
 
وی ادامه داد: پروژه یاد شده با رعایت کامل همه ضوابط و استانداردهای زیست محیطی در باره آلودگی آب، هوا، خاک، صدا و مواد زاید در مراحل ساخت و بهره برداری انجام می‌شود.
 
به گفته وی، پایش زیست محیطی در مراحل ساخت بوسیله ایجاد هسته زیست محیطی انجام می شود.
 
سیدی هدف از طرح احداث خط لوله تازه انتقال فرآورده‌های نفتی بندرعباس-سیرجان-رفسنجان و تاسیسات مربوطه را انتقال فرآورده‌های نفتی از پالایشگاه ستاره خلیج فارس به مرکز و شمال کشور عنوان کرد.
 
این خط لوله به طول تقریبی ٤٦٩ کیلومرت وقطر ٢٦ اینج به علاوه ساخت همه تاسیسات میان راهی مربوطه است.
 
سیدی با بیان این که ١١٥ کیلومتر از این خط لوله به مسیر سازی تازه نیاز دارد، تصریح کرد: باقیمانده آن در کنار مسیر خط لوله کنونی ساخته می شود.
 
به گفته سیدی، ظرفیت انتقال این خط ٣٠٠ هرا بشکه گازوئیل یا ٣٦٠ هزار بشکه بنزین در روز است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.