سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیلتری مخصوص نمی‌گذارد به خاطر موبایل و تبلت کور شوید + تصاویر

استفاده از یک فیلتر اختراعی توسط محققان، نابینایی تدریجی به خاطر استفاده از وسایل الکترونیکی ساطع کننده نور آبی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ یک پژوهشگر اسپانیایی دریافته است استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلفن همراه هوشمند و تبلت می‌تواند موجب آسیب‌ رسیدن شدید به چشم حتی بروز نابینایی در دراز مدت شود.


گفتنی است در عین حال او اعتقاد دارد استفاده از نوعی پوشش محافظتی برروی صفحه نمایش این وسایل می‌تواند از آسیب‌‌زا بودن آنها بکاهد.


بررسی‌ها نشان می‌دهند نور آبی ناشی از صفحه نمایش LED انواع دستگاه‌های الکترونیکی می‌تواند به شبکیه چشم که لایه حساس به نور در پشت چشم است آسیب برساند و حتی سبب نابینایی نسبی شود.

تحقیقات قبلی توسط دانشمندان نشان داده است که سطح شدید از بازتابش نور آبی دستگاه‌های مدرن می‌تواند منجر به انواع مشکلات سلامتی از جمله بی‌خوابی، بی‌اشتهایی یا پراشتهایی، سردرد و حتی بروز انواع سرطان شود.

بر اساس تحقیقات دکتر سانچزاموس از دانشگاه complutense شهر مادرید از سال 2007 تا به حال شدت تابش نور آبی از صفحه نمایش دستگاه‌های الکترونیکی 5 برابر  شده است و افراد سالمند و کودکان بیشتر در معرض خطر قرار دارند همینطور افراد شاغلی که باید مدام با این وسایل کار کنند.

این دانشمند و گروه‌ همکار در حال ساخت یک فیلتر هستند که بر روی صفحه نمایش وسایل به نام  reticare قرار می‌گیرد و نور آبی مضر را شبیه به یک طیف نوری بی‌ضرر مانند نور آفتاب می‌کند  این فیلتر قرار است با قیمت 49 یورو روانه بازارهای جهانی شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.