سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس سازمان هواپيمايی عنوان کرد

شركت‌های توليدكننده به دنبال تعامل با ايران/ حدود 140 فروند هواپيما در كشور فعال است

رئيس سازمان هواپيمايی کشوری با بيان اينكه شركت‌های سازنده هواپيما در طول يك سال گذشته بارها به ايران آمدند و مذاكراتی با شركت‌های هواپيمايی و سازمان در حوزه ارزيابی بازار حمل و نقل ايران داشته‌اند، گفت: شركت‌های توليدكننده هواپيما با جديت به دنبال اين هستند كه اگر شرايط تغيير كرد با ايران تعامل كنند و از رقابت عقب نمانند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، عليرضا جهانگيريان درباره وضعيت ناوگان حمل و نقل هوايي اظهار داشت: قطعا ناوگان حمل و نقل هوايي نيازمند تعداد بيشتري هواپيماست و شاخص‌هاي بين المللي بر حسب جمعيت و مساحت كشور نشان مي‌دهد تعداد هواپيماهاي کشور از نرم متوسط بين المللي بسيار كمتر است و حتما به هواپيماهاي بيشتري نياز داريم.

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: برغم فشارهاي خاص بين‌المللي که روي بخش هواپيمايي کشور وجود دارد، هم به دليل كمبود قطعه و هم به دليل غيراقتصادي بودن و عدم ارائه خدمات بين‌المللي تعدادي از هواپيماهاي ايران زمين گير شد اما با ورود تعداد جديد هواپيما جبران شده است. 

جهانگيريان افزود: در حال حاضر حدود 140 فروند هواپيما در داخل كشور فعال است كه بر اساس مطالعات انجام شده، تا افق 1404بين 400 تا 500 فروند هواپيما مورد نياز است.

وي درباره تاثير مذاكرات هسته اي بر صنعت حمل و نقل هوايي کشور نيز گفت: بسياري از شركت‌هاي توليد كننده هواپيما در يك سال گذشته و قبل از صدور بيانيه سوييس با هدف ارزيابي وارد مذاكره با ايران شدند اما هدف آنها فعلا ارزيابي صنعت است. 

جهانگيريان در ادامه به وضعيت درآمد و هزينه‌هاي سازمان هواپيمايي کشوري به عنوان دستگاه حاكميتي در صنعت حمل و نقل هوايي اشاره كرد و به پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي گفت: وضع درآمد و بودجه‌اي دولت خيلي خوب نيست اما برغم همه اين مشكلات مالي وعده‌اي که از بابت افزايش درآمد سازمان هواپيمايي در اوايل مسئوليت خود در سازمان دادم ، محقق شد؛ ما در سال 92 حدود 5 ميليارد تومان درآمد داشتيم كه اين ميزان تا يازده ماهه سال گذشته به 7.5 ميليارد تومان رسيد.

وي افزود: انتظار داريم درآمد سازمان هواپيمايي به 8 تا 8.5 ميليارد تومان برسد.

جهانگيريان به پروازهاي عبوري از آسمان ايران اشاره كرد و با بيان اينكه ميانگين پروازهاي عبوري از آسمان ايران در شبانه روز به طور ميانگين بيش از900 پرواز عبوري است گفت: برغم اينكه بخشي از اقدامات و فعاليت‌هايي که به درآمد پروازهاي عبوري از آسمان ايران منجر مي‌شود در سازمان هواپيمايي کشوري انجام مي گيرد اما سهمي از درآمدهاي حاصل از پروازهاي عبوري نصيب سازمان نمي شود. البته اقدامات و مكاتباتي در اين زمينه انجام شده و به دنبال يك راهكار قانوني براي اختصاص بخشي از درآمدهاي پروازهاي عبوري به سازمان هستيم. 

رئيس سازمان هواپيمايي کشوري به راه‌اندازي مسيرهاي جديد بين المللي اشاره كرد و گفت: در سال 93 برخي مسيرهاي جديدي که در گذشته برقرار بود اما بنا به دلايلي لغو شده بود، راه‌اندازي شد و موافقت‌نامه هايي با كشور پرتغال امضا كرديم كه مسير پرتغال به زودي راه اندازي مي شود.
در منطقه آسيا نيز چند مسير با تلاش شركت‌هاي هواپيمايي از نوروز در مسير كلمبو سريلانكا و كشور برونئي راه اندازي شد.

رئيس سازمان هواپيمايي کشوري با بيان اينكه موضوع سقوط هواپيما در پيشرفته ترين كشورها هم برغم در نظر گرفتن همه ملاحظات رخ مي دهد ، گفت: فرانسه توليد كننده اصلي هواپيماي ايرباس است و در حالي که يك هواپيماي پهن پيكر اين شركت دو سال پيش از آمريكاي جنوبي به سمت فرانسه پرواز مي‌كرد ، سقوط كرد. بنابراين سقوط در اين كشورها هم رخ مي‌هد و نمي‌توان تعداد سوانح هوايي را به صفر رساند، البته بخشي از اين حساسيت مردم به هواپيما طبيعي است كه بايد احساس امنيت در بين مردم از جانب مسئولان ايجاد شود.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه ملاك و معيار ما در سازمان هواپيمايي کشور اين است كه بر اساس استانداردهاي بين المللي حداقل سطح قابل قبول ايمني را رعايت مي کنيم ، گفت: به هيچ وجه اجازه پرواز قبل از اطمينان از سلامت هواپيما را نمي دهيم. 

سمان بين المللي هوانوردي (ايكائو) هر چهار سال يكبار از سازمان هواپيمايي کشورهاي مختلف و نحوه نظارت آن‌ها بازديد مي‌كند و در آخرين بازرسي بازرسان اين سازمان از حمل ونقل هوايي ايران كه در سال 1389 انجام شد ايران در ميان 10 كشور دنيا از نظر استاندارد، ايمني، قوانين، مقررات داخلي، صدور گواهينامه ها، تعمير و نگهداري سيستم ها قرار گرفت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.