سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسط پژوهشگران کشور محقق شد

طراحی و ساخت نمونه آزمایشگاهی تبخیر سرد بنزین

پژوهشگران استان کرمان موفق به طراحی و ساخت نمونه آزمایشگاهی تبخیر سرد بنزین شدند.

مبین آقا جانی مجری طرح در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: در سامانه سوخت رسانی موتور خودرو‌های امروزی برای بهتر ترکیب شدن هوا و سوخت، سوخت را به صورت اسپری به موتور تزریق می‌کنند که این کار توسط پمپ و سوزن‌های انژکتور انجام می‌شود و به این صورت که فشار سوخت پشت سوزن‌های انژکتور توسط پمپ انژکتور بالا می‌رود و سوخت به صورت اسپری از سر سوزن‌های انژکتور به موتور تزریق می‌شود.

وی افزود: این روش معایبی هم چون کثیف شدن، استفاده از تجهیزات زیاد برای اسپری کردن سوخت، گرفتگی سوزن‌های انژکتور، را به همراه دارد که منجر به عدم کارکرد صحیح موتور و بالا رفتن سوخت می‌شود.

آقا جانی تصریح کرد: در این طرح تبدیل سوخت مایع به گاز به وسیله امواج فراصوت در فرکانس بالا (7و1 مگاهرتز) سوخت به گاز، با کیفیت بسیار بالا، برای احتراق تبدیل می‌شود و به این صورت که سوخت در معرض امواج فراصوت قرار گرفته و شروع به لرزش می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: لرزش‌ها آن قدر زیاد است که موجب می‌شود مولکول‌های سوخت از سطح مایع جدا شده و به صورت گاز به موتور تزریق شوند و این روش موجب انجام احتراق کامل در محفظه احتراق می‌شود و در نتیجه اگر سوخت حاوی مواد زائد باشد مشکلی در سامانه سوخت رسانی پیش نمی‌آید و مصرف سوخت نیز با توجه به آزمایش‌های انجام شده بیش از 33 درصد کاهش خواهد داشت.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.