سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی محیط زیست استان زنجان در برنامه "اصل 50"

"اصل 50 " در نخستین برنامه در سال 94 روز پنج شنبه محیط زیست استان زنجان را مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه یک سیما؛ از جمله مناطق زیست محیطی بکر و زیبای استان زنجان می توان به "منطقه طارم" "دشت سهرین" و" غارخرمنه سر" اشاره کرد.

دشت سهرين با وسعتي بيش از سي هزار هكتار در قسمت شمال شهر زنجان و تنها مأمن آهوان شمال غرب كشور است.

در اين دشت با چشمان غير مسلح نيز می‌توان اعمال و نحوه زندگی آهوان را مشاهده كرد. غار خرمنه‌سر، در روستای شاه‌نشين و در بلندای کوه خرمنه سر که 1600 متر ارتفاع دارد، واقع شده و به «شانشين» نيز معروف است. سنگ خارا و سنگ‌های سفيد آهکی به صورت ستون‌های استالاکتيت و آويزه‌های استالاگميت مانند چلچراغ‌های زيبايی از سقف غار آويخته و جلوه‌ای رويايی پديد آورده‌اند. خفاش نعل اسبی، آهو، قوچ و میش، سنجاب زمینی و کبک از جمله تنوع زیستی این مناطق را تشکیل می دهد. 

مهمان این هفته اصل 50 احمد نجفی بازیگر دوستدار محیط زیست، جواد نظام دوست غارشناس و رجب علی کارگر کارشناس محیط زیست هستند. 

همراهی تشکل های مردمی دوستدار محیط زیست زنجان برای آزادسازی چندگونه از پرندگان زنده گیری شده توسط شکارچیان غیرمجاز هم بخش دیگری از برنامه "اصل 50 "را تشکیل می دهد.

برنامه اصل 50 با شعار "حفاظت از محیط زیست وظیفه همه مردم است" روزهای پنج شنبه ساعت 11:15 با اجرای ساسان گلستانه از شبکه یک سیما پخش می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.