سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکرچی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ایجاد شهرهای ریل‌‌محور امسال کلید می‌خورد

معاون وزیر راه و شهرسازی از ایجاد شهرهای ریل محور و تکمیل فازهای 1 و 2 این پروژه در امسال خبر داد.

شکرچی‌زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه طرح‌ها و موضوعات پژوهشکده حمل‌و‌نقل به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منتقل شده است گفت: تمامی موضوعات مرتبط به بخش حمل‌ونقل در این مرکز در دست مطالعه و بررسی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخش راه‌آهن و مطالعات ریلی اهمیت بسیار در حوزه راه کشور دارد افزود: سهم حمل مسافر و بار توسط ریل افزایش یافته و همین موضوع زمینه‌ساز تحقیقات و توسعه بخش ریلی شده است.

وی تصریح کرد: در این حوزه با راه‌آهن جمهوری اسلامی همکاری‌های خود را آغاز کرده‌ایم و پروژه‌های بسیاری از جمله شهرهای ریل‌محور که یکی از مباحث مهم در کشورهای توسعه یافته به شمار می رود را ایجاد کرده‌ایم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار داشت: وقتی یک فضای جدید در سرزمین ایجاد می‌شود باید به جای سرمایه‌گذاری در بخش ساخت و ساز زمینه حمل‌ونقل و دسترسی آسان‌تر با افزایش حمل‌ونقل ریلی ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: همین موضوع باعث شده که شهرهای ریل‌محور به عنوان یک پروژه بسیار مهم در مرکز تحقیقات مورد توجه قرار گرفته است.

شکرچی‌زاده توضیح داد: ایجاد شهرهای ریل‌محور امسال جزو یکی از برنامه‌های جدی مرکز تحقیقات به شمار می‌رود و فرهنگ سازی استفاده از ریل نیز در دستور کار داریم.

وی اظهار داشت: موضوعات شهرهای ریل‌محور در اطراف تهران در دستور کار است و سعی داریم ریل‌های بین شهری را در خروجی و ورودی شهرها به یکدیگر متصل نماییم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: فاز یک و دو این پروژه در حال انجام است و فعالیت‌های اولیه مربوط به بخش ریلی نیز در حال تکمیل شدن است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ریلی ، شهر ، حمل ونقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.