سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براساس برآوردها؛

از هر 15 نفر جمعیت دو نفر به مشکلات کلیوی دچار است

براساس برآوردهای موجود به طور متوسط از هر 15 نفر جمعیت، دو نفر دچار مشکلات کلیوی است که اغلب آنها به درستی از مشکل خود اطلاع و آگاهی ندارند.

علی اکبر مشتاقی متخصص نفرولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: بیماری کلیوی یک نوع بیماری خاموش و بی صدا است که مبتلایان به آن در مراحل اولیه بیماری، علامت خاصی از بیماری را از خود بروز نمی‌دهند.

وی گفت: نبود علائم مشخص بیماری کلیوی موجب می‌شود که مبتلایان به آن در مراحل اولیه بیماری به درستی از بیماری خود آگاه نباشد و در نتیجه آن عارضه و مشکل به وجود آمده پیشرفت کند.

مشتاقی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به بیماری‌های کلیوی تأکید کرد: بر اساس برآوردهای موجود به طور متوسط از هر 15 نفر جمعیت، دو نفر دچار مشکلات کلیوی است که اغلب آنها به درستی از مشکل خود اطلاع و آگاهی ندارند.

وی یادآور شد:‌عوامل مختلفی در افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های کلیوی مؤثر است که افزایش قند و فشار خون از مهمترین این عوامل هستند.

مشتاقی با بیان اینکه تغذیه نامناسب موجب افزایش قند و فشار خون بسیاری از افراد جامعه شده است، خاطر نشان کرد: علاوه بر موارد فوق، مصرف برخی از داروها به ویژه مسکن‌ها و داروهای ضد درد نیز موجب گسترش مشکلات کلیوی شده است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.