سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

کشف 167 سنجاب از قاچاقچيان حيات وحش در زنجان

جانشين فرمانده انتظامي استان زنجان از كشف 167 سنجاب ايراني از سه قاچاقچي حيات وحش خبر داد و گفت:اين تعداد سنجاب از يك دستگاه سواري روآ كشف شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛ سرهنگ مراد جعفري گفت: در اجراي طرح مبارزه با كالاي قاچاق ماموران كلانتري 11 شهرستان خدابنده با اجراي ايست و بازرسي مقطعي در ورودي شهر "قيدار "به يك دستگاه سواري روآ مشكوك شدند.

اين مقام انتظامي افزود: ماموران با علائم هشدار دهنده اين خودرو را به رانندگي " ف – ق " با دو سر نشين متوقف و مورد بازرسي قرار دادند .

جانشين فرمانده انتظامي استان زنجان تاكيد كرد : ماموران در بازرسي از اين خودرو 167 قلاده سنجاب كه بصورت قاچاق در داخل گوني برنج قرار داده شده بودند را كشف كردند.

جعفري ادامه داد: متهمان دستگير شده پس از انتقال به كلانتري اعتراف كردند كه قصد داشتند سنجاب ها را از استان كردستان به مقصد تهران منتقل كنند.

وی حفاظت از گونه‌هاي طبيعي و جانوري حيات‌وحش را وظيفه‌ي همگاني و ملي دانست و تاكيد كرد:با بيان اينكه سنجاب هاي كشف شده تحويل اداره محيط زيست شدند

گفتني است ، استان كردستان به دليل وجود جنگل هاي بلوط، زيستگاه مناسبي براي سنجاب محسوب مي شود اما متاسفانه همواره اين جانور زيبا مورد تاراج و شکار قاچاقچيان حيات وحش قرار مي گيرند.

شکارچيان غيرمجاز ضمن سوراخ کردن تنه درختان بلوط بوسيله تبر، نوزادان سنجاب از داخل لانه ها برداشته و همچنين با آتش زدن درختان بلوط و ايجاد دود، سنجاب هاي بالغ را از لانه خود در داخل درخت بيرون کشيده و با کيسه هاي مخصوصي به دام مي اندازند.

قاچاقچيان، سنجاب ها را از استان كردستان به استان هاي ديگر خصوصا استان تهران منتقل و به نام هاي ديگر از جمله سنجاب خارجي و غيره به عنوان حيوان خانگي و با قيمت گزاف به فروش مي رسانند.

یادآور می شود:صيد غيرمجاز و فروش آنها موجب کاهش شديد جمعيت سنجاب در رويشگاه هاي بلوط شده و نسل اين گونه ارزشمند را در خطر انقراض قرار داده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کشف ، سنجاب ، حیات وحش ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.