سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر مطرح شد

انتقاد سالاری به مدیریت شورا/ راه اندازی کمپ های معتادان در باغات کن

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه شورای شهر وارد فاز انفعالی شده و بسیاری از مصوبات اجرایی نمی‌شود، به طوری که از مصلحت شهر غافل شده‌ایم.

به گزارشخبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه علنی امروز با اشاره به انتقادی به عملکرد شورای شهر، اظهار کرد: شورای شهر تهران وارد فاز انفعالی شده، اگرچه من به شهرداری در خصوص عملکرد موفق نمره 20 را می‌دهم، اما به شورا نمره 10 را می‌دهم، چرا که از موضوع مهم مصلحت شهری غافل هستیم.

سالاری با انتقاد به عدم طرح احداث بوستان یاس در شورای شهر، تصریح کرد: احداث بوستان یاس با این حجم عملیات گسترده، قابل قدردانی است اما چرا نباید اعضای شورای شهر در این مسئله نظراتی را ارائه دهند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورا از اقدامات مهم شهرداری غافل شده است، گفت:‌ شورای شهر چرا باید از رسانه‌ها اقدامات مهم شهرداری را دریافت کند، اگرچه من از شهرداری به دلیل عملکرد مناسب و قاطعانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با تاکید براینکه بسیاری از مصوبات در شورا اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: باید چاره اندیشی برای این مسئله صورت گیرد. زمانی که این حجم کار کارشناسی برای مصوبات انجام می‌گیرد، چرا نباید اجرایی شود.

سالاری با انتقاد از مدیریت شورا، افزود: اگرچه من با آقای چمران که انسانی مخلص و متدین هستند کار مشترک داشته‌ام، از عملکرد ایشان در کارهای اجرایی تقدیر می‌کنم، اما به مدیریت شورا در حال حاضر انتقاد دارم، چرا که بسیاری از مصوبات اجرایی نمی‌شود و وارد فاز انفعالی شدیم و بسیاری از اخبار شهرداری را باید از رسانه‌ها بشنویم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تجمع امروز برخی از اهالی کن در شورای شهر، افزود: شورا و شهرداری در ارتباط با باغات کن تصمیمات خوبی را اتخاذ کرده‌اند، اما هر مصوبه و قانونی که تصویب می‌شود، چرا به طور کامل اجرایی نمی‌شود، چرا که در این خصوص آیین نامه میراث طبیعی برای باغات کن تعریف شده اما چگونگی اجرای آن به طور کامل تعریف نشده و شاهد کمپ‌های معتادان در باغات کن هستیم.

وی ادامه داد: شهرداری اعتبار کافی برای تملک کامل باغات کن را ندارد و باید چاره دیگری در این خصوص اندیشید.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی با اشاره به حضور طلایی در جمع اهالی کن، تاکید کرد: طلایی کمیته‌ای از شهرسازی و معماری، سه نماینده از اهالی کن تشیکل داده تا راهکارهای عملیاتی متناسب با مصلحت شهر و شهروندی مورد بررسی قرار گیرد.

چمران: نباید از طرح تفصیلی یک سانتی متر هم تخلف کنیم

چمران در ادامه خطاب به سالاری گفت: مصوبات شورا تا کنون اگر اجرایی نشده، پیگیری می‌کنیم، چرا که من خودم تاکید بر این مسئله دارم و ایرادات را بررسی می‌کنیم.

رئیس شورای شهر ادامه داد: بارها تذکر دادم که به جای تشویق و ترغیب، باید انتقاد کرد و از طرح تفصیلی یک سانتی متر هم نباید تخلف کنیم.

چمران در پایان گفت: رصالتی که در شورا داریم با قدرت ادامه می‌دهیم و هیچگونه کوتاهی در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، باغات کن ، سالاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.