سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

پژوهش و تولید بومی در عرصه فناوری فضایی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان فضایی با تاکید بر پژوهش و تولید بومی درعرصه فناوری فضایی در دولت یازدهم گفت: هدف ما تنها پرتاب ماهواره نیست بلکه با توجه به هزینه این کار، باید تلاش شود ماهواره کاربردی که نیازهای بخش های مختلف را مرتفع می کند پرتاب شود.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اهمیت داشتن ماهواره ملی اظهار داشت: ماهواره ملی به عنوان یکی از برنامه های رئیس جدید سازمان باید با همکاری و سرمایه گذاری بخشهای مختلف عملیاتی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فناوری فضایی را به عنوان لبه فناوری های نو اعلام کرد و گفت: باید برنامه یکساله و برنامه ششم توسعه در بخش فضایی تنظیم شود تا بتوان براساس آن تصمیم گیری صورت گیرد . وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تصریح کرد: در خصوص اهمیت فناوری فضایی در کشور اتفاق نظر وجود دارد و این فناوری جزو فناوری های پیشران به شمار می رود که با تسلط بر آن و بومی سازی فعالیت ها در این بخش دیگر فعالیت های علمی و صنعتی کشور هم رونق می یابد.

دکتر واعظی با بیان تاثیر ماهواره در فعالیت بخش های مختلف وزارت ارتباطات افزود: در پشتیبانی زیرساخت شبکه فیبر نوری و رادیو از ماهواره بهره می توان برد. همچنین در کنار آن می توان به نیاز دستگاههایی همجون وزارت جهاد کشاورزی، محیط زیست، سنجش از دور  و صدا و سیما پرداخت.

وی با اشاره به تصمیم شورای عالی اداری مبنی بر پیوستن مجدد سازمان فضایی به وزارت ارتباطات گفت: نقشی که ما برای این سازمان قائلیم چتر حمایتی برای کلیه بخشهای موجود اعم از دانشگاهها، دستگاههای دولتی و بخش خصوصی در زمینه تحقیق و تولید در امر فضا است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بودجه سازمان محدود است خاطر نشان کرد: در حال حاضر بودجه امسال و چند سال آینده سازمان در دست بررسی است تا جایی که امکانات کشور اجازه می دهد بتوان به آن کمک کرد.

وی افزود: در این زمینه برای حمایت بیشتر از سازمان و با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تلاش داریم تا از محل برخی صرفه جویی ها بودجه سازمان افزایش یابد.

وزیر ارتباطات با اشاره به ثبت چند نقطه جدید مداری نیز گفت: سازمان فضایی با کمک سازمان تنظیم مقررات باید هم در حفظ نقاط موجود و هم نقاط جدیدی که ثبت کرده و دنبال نهایی کردن آن هستیم، همکاری کند.

وی با اشاره به تعامل بسیار نزدیک با شورای عالی فضایی که زیر نظر معاونت علمی رئیس جمهور قرار دارد گفت: تفاهم بسیار خوبی با معاونت علمی رئیس جمهور داریم و در حال حاضر نیازمند نقشه راه هستیم تا با تقسیم کار از موازی کاری پرهیز شود.

دکتر واعظی با تقدیر از تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون صنایع و کمیسیون امنیت و سیاست خارجی و تمام کسانی که تا کنون در سازمان فضایی نقش آفریده و با کار و تلاش آنها سازمان به این مرحله رسیده است، گفت: انشاء الله با کمک هم اهداف بلند نظام در این بخش محقق خواهد شد.

  منبع:     ict.gov  


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.