سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

صرف منابع صندوق توسعه ملی برای آب‌های مرزی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی و جلوگیری از هدررفت آن تسهیلاتی را از این صندوق اختصاص داده است.

اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص بودجه مهار آب‌های مرزی که از صندوق توسعه ملی برداشت شده بود گفت: به دولت اجازه داده شد از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی اقدام شود و با توجه به تنش‌های آبی موجود در کشور و فشار بر روی برخی از رودخانه‌ها و منابع آبی مرکزی مانند زاگرس یا رودخانه کارون این تصمیم گرفته شد.

وی در ادامه اظهار داشت: انتقال آب از یک نقطه به نقطه دیگر هم هزینه‌های اجتماعی و هم هزینه انتقال را دارد لذا در سال جاری دولت و مجلس تصمیم به برنامه‌ریزی بر روی آب‌های مرزی و جبران هدررفت و خروج آن از مرزهای کشور شدند به گونه‌ای که از این آب‌ها نیز بهره‌مند شویم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص صحبت‌هایی که در رابطه با عدم تخصیص کامل منابع آب‌های مرزی و استفاده از آن در واردات و صادرات صورت گرفته، گفت: تأمین منابع این صندوق فرآیندی است که در شرایط حاضر و با توجه به بحران ناشی از درآمدها با مشکل روبرو است به همین دلیل برای استفاده از این منابع باید مراحلی طی شود همچنین باید به این نکته توجه شود که بر اساس قانون و پیش‌شرط‌ های ملزوم آن رفتار کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تعبیر رانت 2 میلیارد دلاری که از منابع این صندوق به واردات صورت گرفته گفت: در این خصوص دیوان محاسبات باید گزارش دهد که تا هم‌اکنون نیز هیچ گزارشی بر این مبنی داده نشده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بودجه ، منابع ، انتقال ، آب ، رانت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.