سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول برنامه ملی ثبت سرطان وزارت بهداشت و درمان:

شیوع سرطان در کودکان کمتر از 10 درصد است

زنده دل گفت: هر چند سالانه ابتلا به سرطان در کشور 85 هزار نفر را در بر می‌گیرد ولی این روند در کودکان زیر 10 درصد گزارش شده است.

دکتر کاظم زنده دل مسئول برنامه ملی ثبت سرطان وزارت بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی در سال 2012 آمار مبتلایان به سرطان در کشور ما سالانه 85 هزار نفر گزارش شده است که از این تعداد مردان سهم بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند.همچنین بر اساس اعلام این سازمان، شیوع سرطان در کودکان کمتر از 10 درصد گزارش شده است. 

زنده دل شایع‌ترین سرطان‌ها را در کودکان بر شمرد و گفت: از بیشترین سرطان‌هایی که در کودکان شایع است می‌توان به سرطان خون، سرطان مغز و سرطان سیستم عصبی اشاره کرد که البته خیلی شایع نیست.

وی نیاز به توجه ویژه در خصوص سرطان‌های اطفال را بسیار مهم دانست و گفت: توجه خاص به سرطان در اطفال بسیار اهمیت دارد و بیماری یا فوت یک کودک بار سنگینی را در جامعه ایجاد می‌کند و از طرف دیگر از دست رفتن هر کودک به منزله کاهش توان و پتانسیل بالقوه جامعه خواهد بود بنابراین وزارت بهداشت و درمان در برنامه ملی ثبت سرطان،‌ توجه ویژه به شناسایی انواع سرطان در کودکان،‌مبذول داشته است. 

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.