سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش هزینه های نظامی اروپا به دلیل درگیریهای اوکراین

بروز بحران سیاسی و نظامی در اوکراین، هزینه دفاعی کشورهای اروپایی را افزایش داده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسپوتنیک؛ موسسه بین المللی پژوهش های صلح استکهلم اعلام کرد بحران و جنگ داخلی در اوکراین، ثبات و امنیت را در اروپا با تنش روبرو کرده است. هرچند بیشتر کشورهای اروپایی بودجه بخش دفاعی را افزایش داده‌اند، کشورهای هم مرز با روسیه متحمل سنگین ترین هزینه های نظامی و دفاعی شدند. 

در گزارش "هزینه ارتش های جهان" که بوسیله موسسه پژوهش های صلح استکهلم تهیه شده کشورهای روسیه، چندین کشور اروپای مرکزی، حوزه بالتیک و شمال اروپا بیشترین افزایش هزینه های نظامی را در سال 2014 داشته‌اند.

هزینه نظامی و دفاعی اوکراین در سال 2014 حدود 4 میلیارد دلار اعلام شد که نشان دهنده رشد 20 درصدی هزینه ها در مقایسه با سال قبل از آن است. پیش بینی می‌شود هزینه های ارتش اوکراین در سال 2015 تا دو برابر افزایش یابد.

پس از آمریکا و چین، روسیه دارای رتبه سوم جهانی در بیشترین حجم هزینه های نظامی است. وزارت دفاع روسیه سال گذشته میلادی 84.5 میلیارد دلار صرف تجهیز و به روز رسانی ارتش خود کرده است. این آمار 60 درصد بیشتر از سال 2013 است. 

در ادامه این گزارش مجموع هزینه های نظامی جهان در سال 2014 حدود 1.8 تریلیون دلار اعلام شده است که رشد 4 دهم درصدی را در مقایسه با سال 2013 نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: هزینه ، نظامی ، اوکراین ، روسیه ، جنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.