سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از10 درصد جمعیت جهان دچار بیماری کلیوی هستند

برخی از بررسی‌ها حاکی از آن است که نزدیک به نیمی از مبتلایان به بیماری‌ها و اختلالات کلیوی به دلیل نبود علائم مشخص بیماری، از مشکل خود بی‌اطلاع هستند.

مهدی روستایی متخصص نفرولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: بر طبق برخی از آمارها، بیش از 10 درصد جمعیت جهان دچار بیماری‌ها و مشکلات کلیوی هستند که اغلب آنها در مراحل ابتدایی بیماری از مشکل خود بی‌خبر هستند. 

وی افزود: نبود علائم مشخص موجب شده که بیماران کلیوی از بیماری خود تا مدت‌ها بی‌خبر باشند و هنگامی که بیماری‌شان پیشرفت کرده است از آن آگاه شوند. 

روستایی تأکید کرد: برخی از بررسی‌ها حاکی از آن است که نزدیک به نیمی از مبتلایان به بیماری‌ها و اختلالات کلیوی به دلیل نبود علائم مشخص بیماری، از مشکل خود بی‌اطلاع هستند. 

وی با بیان اینکه افراد دچار مشکل قند و فشارخون بالا باید بیشتر مراقب مشکلات کلیوی باشند، یادآور شد: این افراد لازم است هر شش ماه یکبار معاینه و آزمایش شوند تا در صورت ابتلا به بیماری کلیوی، به موقع تحت درمان قرار گیرند. 

روستایی خاطر نشان کرد: افرادی که نمک و غذاهای پرچرب و بسیار شیرین مصرف می‌کنند و همچنین افرادی که مسکن‌ها را زیاد مصرف کرده و در واقع برای هر درد ساده‌ای نیز اقدام به خوردن داروی مسکن و ضد درد می‌کنند نیز باید بیشتر مراقب بیماری و اختلال کلیوی باشند. 




انتهای پیام/


برچسب ها: کلیه ، فشارخون ، نمک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.