سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک سوم عفونت‌های بیمارستانی مربوط به عفونت ادراری است

برطبق شواهد موجود، حدود یک سوم موارد عفونت‌های بیمارستانی مربوط به عفونت ادراری و بقیه موارد به طور عمده مربوط به عفونت‌های تنفسی، خونی و محل جراحی است.

حسن هدیه لو فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عفونت‌های بیمارستانی با افزایش مدت اقامت بیمار در بیمارستان، افزایش طول درمان، بالا رفتن هزینه‌های بیمارستانی برای بیمار و سیستم درمانی و افزایش ناتوانی و مرگ و میر مبتلایان همراه هستند. 

وی با بیان اینکه دستگاه ادراری بیش از سایر دستگاه‌های بدن دچار عفونت می‌شود، تأکید کرد: بر طبق شواهد موجود، حدود یک سوم موارد عفونت بیمارستانی مربوط به عفونت ادراری و بقیه موارد به طور عمده مربوط به عفونت‌های تنفسی، خونی و محل جراحی است. 

هدیه لو افزود: نظارت ناکافی به ویژه در بخش‌های جراحی، اتاق عمل و مراقب ویژه، عدم آگاهی پرسنل از راه‌های پیشگیری و انتقال عفونت، عدم رعایت بهداشت فردی و گروهی، استفاده از لوازم و وسایل آلوده، عدم استریل مناسب لوازم و ابزار  و مصرف بیش از اندازه آنتی بیوتیک‌ها از جمله دلایل اصلی بروز عفونت‌های بیمارستانی است. 

وی گفت: البته بروز عفونت‌های بیمارستانی تنها در بین بیماران مشاهده نمی‌شود، بلکه موارد این عفونت‌ها در بین پرسنل بیمارستانی نیز بسیار قابل ملاحظه است. 

هدیه لو خاطر نشان کرد: هزینه‌های ناشی از عفونت‌های بیمارستانی سالانه ده‌ها میلیارد تومان است که بر مردم و سیستم بهداشت و درمان کشور تحمیل می‌شود. 




انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.