سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

دو بال آموزش عالی کشور جان تازه می گیرد

مرمت سر در اصلی بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه کشور این روزها آغاز شده و قرار است این سر در قدیمی تا 20 روز آینده ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران،سر در اصلی دانشگاه تهران این روزها به دلیل ورود صدمات و آسیب‌های طبیعی مورد بازسازی قرار گرفته است.

سر در دانشگاه تهران در سال 1346 تا 1345 خورشیدی بر اساس طرح یکی از دانشجویان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ساخته شد.

گفته می‌شود طرح سر در اصلی دانشگاه تهران الهام گرفته از تصویر خیالی دو پرنده است که بال‌هایشان را برای اوج گرفتن و برخاستن از زمین باز کرده و علم و دانش به دو بال تشبیه شده‌اند که ورود و خروج از دانشگاه با آن ممکن است.

ترمیم و بازسازی سردر نماد آموزش عالی کشور مدتی است، آغاز شده و با تلاش گروه تخصصی دانشکده فنی و دانشگاه تهران در حال انجام است.

به گفته یکی از کارشناسان فنی این دانشگاه، ترمیم و بازسازی سر در دانشگاه تهران با تزریق ظریف بتن انجام شده و لذا نیازمند دقت و زمان مناسب است.

سر در دانشگاه تهران جزئی از میراث فرهنگی کشور محسوب می شود و پیش از این نیز در دی ماه سال 1388 برای نخستین بار و با حضور مسئولان دانشگاه و شهرداری تهران این سر در شستشو شد که در واقع این شستشو پیش زمینه‌ای برای آغاز مراحل اجرایی مرمت این بنای ملی و فرهنگی محسوب می‌شود.

طبق اعلام کارشناسان ترمیم و بازسازی سر در دانشگاه تهران طی بیست روز آینده به اتمام می‌رسد.





انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.