سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به همت معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز؛

طرح بررسی راهکارهای حمایت از کودکان خانواده‌های والد زندانی اجرا می‌شود

طرح پژوهشی شناسایی و بررسی مسائل خانواده‌های والد زندانی و راهکارهای حمایت از کودکان این خانواده‌ها در برابر مخاطرات و آسیب‌ها، توسط معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز اجرا می‌شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، مهشید منزوی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد البرز گفت: روابط خانوادگی یکی از عوامل عمده تعیین‌کننده رفتار است؛ چراکه جوانانی که در خانواده‌های متشنج و پرتنش بزرگ شده‌اند یا یکی از والدین حضور نداشته و یا از هم جدا شده باشند و یا حمایت و علاقه در خانواده محروم بوده‌اند، به سوی عوامل جرم‌زای محیط کشیده می‌شوند.

وی افزود: گروهی از فرزندانی که در نواحی به اصطلاح جرم‌خیز و تحت نظر والدینی زندگی می‌کنند که الگوی قوی و مثبتی برای آنها محسوب می‌شوند، در صورت مراقبت و حمایت از سوی آنها، بهتر می‌توانند در برابر وسوسه‌های خیابانی مقاومت نمایند.

منزوی با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: «بررسی ابعاد زندگی کودکان والد زندانی»، «بررسی مسائل و مشکلات زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی آنها» و «ارائه راهکارها و استراتژی‌های لازم برای کاهش مخاطرات و آسیب‌ها» از اهداف اجرای این طرح است.

وی در پایان یادآورشد: پژوهش حاضر از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد البرز واگذار شده است که با مدیریت مرضیه ابراهیمی، پژوهشگر گروه آسیب شناسی این معاونت اجرا می‌شود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.