سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک جامعه شناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران

مشکلاتی که در پی یک شایعه در جامعه به وجود می‌آید

یک جامعه شناس گفت: شایعه پخش یک نوع عقیده یا فکر در مورد شخصیت‌ها اقوام و ملیت‌ها است که می‌تواند اثر سیاسی و اقتصادی داشته باشد.

امان الله قرائی مقدم جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی در گفت‌وگو با  خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ، با بیان اینکه شایعه و ریشه تاریخی دارد و به اصطلاح پخش یک نوع عقیده یا فکر در مورد شخصیت‌ها، اقوام و ملیت‌ها است، ا ظهار کرد: شایعه اثر سیاسی دارد زیرا می‌تواند بدبینی سیاسی ایجاد کند و حکومت‌ها را متزلزل ساخته، به ضعف حکومت‌ها بپردازد و از درون ریشه حکومت‌ها را بخشکاند.

قرائی مقدم با بیان اینکه هدف اصلی شایعه پراکنی تخریب افکار سیاسی، و عقیدتی مردم در مورد نظام حکومتی است، تصریح کرد: شایعه اثر اقتصادی نیز دارد زیرا می‌تواند با پخش افکار کذب، خرید یا فروش کالایی را کاهش و یا افزایش دهد.

وی ادامه داد: شایعه را باید از دیدگاه سرمایه داران بررسی کرد زیرا سرمایه داران برای اینکه کالای خود را به فروش برسانند از طریق دار و دسته خود شروع به پخش اخباری در میان مردم می‌کنند و باعث فروخته شدن یک کالای خاص می‌شوند.

این جامعه شناس در پایان عنوان کرد: گاهی اوقات دولت‌ها و دشمنان کشور به شایعه پراکنی می‌پردازند و از این طریق روحیه مردم را نسبت به حکومت تضعیف می‌کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.