سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براساس آمارهای جهانی؛

ضربات و تصادفات شایعترین عامل مرگ و میر کودکان و نوجوانان است

بر اساس آمارهای جهانی ضربات و تصادفات شایعترین عامل مرگ و میر کودکان و نوجوانان در بسیاری از مناطق جهان است که این نوع آسیب‌ها، ناتوانی‌های موقت و دائمی زیادی را نیز موجب می‌شوند.

جواد فلاحت زاده جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، تروما و تصادفات به عنوان مهمترین عوامل مرگ و میر در جهان شناخته می‌‌شوند که علاوه بر مرگ و میر هزینه‌های زیادی را موجب می‌شوند. 

وی تأکید کرد: براساس آمارهای جهانی ضربات و تصادفات شایعترین عامل مرگ و میر کودکان و نوجوانان در بسیاری از مناطق جهان است که این نوع آسیب‌ها، ناتوانی‌های موقت و دائمی زیادی را نیز موجب می‌شوند. 

فلاحت‌زاده با بیان اینکه در ایران به دلیل بالا بودن تصادفات جاده‌ای آمار تروما نیز بالا است، یادآور شد: بسیاری از افرادی که در تصادف‌ دچار آسیب، ناتوانی و مرگ و میر می‌شوند، کودکان و نوجوانان هستند و این افراد ممکن است تا آخر عمر دچار نقص عضو شوند. 

وی در پایان گفت: بسیاری از ضربات و آسیب‌های مستقیم که موجب مرگ‌ومیر می‌شوند، آسیب‌ها و ضرباتی است که به صورت مستقیم به سر و و جمجمه وارد شده و سیستم مغزی و عصبی را به شدت تخریب می‌کنند. 



انتهای پیام/

برچسب ها: تصادف ، تروما ، مرگ ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.