سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمول یک:

وضعیت تیم فراری در گرندپری چین

اگر فراری مایل است در این رقابت هم به پیروزی برسد، باید منتظر اتفاقاتی خاص یا شرایطی استثنایی باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران سباستین فتل راننده تازه وارد تیم ‫فراری‬ در دومین گرندپری فصل ۲۰۱۵ توانسته بود با پیروزِی در سپانگ همه را شگفت‌زده کند. اما حال سوال اصلی این است که آیا فراری می‌تواند این عملکرد فوق‌العاده خود را در ‫چین‬ هم تکرار کند.

دیگر چیزی به شروع آخر هفته گرندپری چین باقی نمانده است و باید از خود پرسید که آیا فراری در این رقابت برنده است و یا باز هم باید مرسدس‌ها را تعقیب کند.

در ‫مالزی‬ دما به ۶۲ درجه نیز رسیده بود. این دمای هوا باعث شد ‫مرسدس‬ در گرمای زیاد نتواند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. اما در چین گرما و دمای هوا شرایط نرمال‌تری دارد و چیزی شبیه به ‫استرالیا‬ خواهد بود. حتی بسیاری بر این باورند که دمای هوا خنک‌تر از گرندپری استرالیا است.

اگر به عملکرد مرسدس در تست‌های معتدل قبل از آغاز فصل نگاه کنیم، می‌توان دید که این تیم در چین باری دیگر در رده‌های اول حضور خواهد داشت. چیزی که مشخص شد این است که مرسدس در گرمای زیاد با مشکل فرسایش تایرها رو به رو می‌شود، اما در هوای معتدل این مشکل را ندارد.

از جهتی هم پیرلی تایرهایی که برای گرندپری چین انتخاب کرده، نرم‌تر از تایرهایی است که برای رقابت در سپانگ آماده کرده بود. اما مشکل اینجاست که دمای هوا چیزی بیشتر از ۲۰ درجه خواهد بود. از همین رو، پیش‌بینی می‌شود همچنان مشکل استفاده درست از تایرها در برخی تیم‌ها مشاهده شود.
گرچه بسیاری بر این باوردند که استراتژی‌های تیم‌ها در روز مسابقه چندان تفاوتی با گرندپری مالزی ندارد.

مانند فصل 2014 پیش‌بینی می‌شود تیم‌ها در ‫شانگهای‬ با استراتژی دو پیت‌استاپ در روز مسابقه حاضر باشند. اگر اینطور باشد، باز هم تصور آن می‌رود که مرسدس‌ها دوباره در رده‌های اول حضور داشته باشند. چون در این شرایط رانندگان مرسدس مشکلی با فرسایش تایرها نخواهند داشت.

اگر شرایط مساعد باشد و اتفاق خاصی در رقابت رخ ندهد، بسیاری از کارشناسان باور دارند که مرسدس‌ها باز هم حاکم مطلق رده‌های اول هستند. با این تفاسیر پیش‌بینی‌ها از این حکایت می‌کند که دوباره شاهد یک جنگ داخلی میان رانندگان مرسدس برای تصاحب رده اول در سکوی قهرمانی گرندپری چین را شاهد خواهیم بود.

برچسب ها: فرمول یک ، فراری ، مرسدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.