سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جعفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تکمیل 4 فاز پارس جنوبی در سال جاری/ توسعه و سرمایه‌گذاری میادین مشترک در دستور کار قرار گرفت

دبیر کمیسیون انرژی مجلس، از بهره برداری چهار فاز پارس جنوبی در سال جاری خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این فازها ظرفیت تولید گاز کشور معادل ١٠٠ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

جلیل جعفری بنه خلخال در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص نامگذاری سال گفت: رهبر معظم انقلاب با آینده‌نگری و بررسی تمامی جوانب و موضوعات مختلف سالهای گذشته امسال را به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت عنوان کردند.

وی تصریح کرد: این همدلی و همزبانی در اوایل سال جاری در مذاکرات، جایگاه خود را  به خوبی نشان داد و این همدلی مخصوصا در مذاکرات ثابت کرد که اتحاد و یکپارچگی بین تمام ارگانها و سازمانها وجود دارد.

دبیر کمیسیون انرژی، در خصوص تحقق این شعار در صنعت نفت گفت: دولت پشتیبان قوی مانند ملت را دارد که با درک متقابل می‌تواند عرصه‌های پیشرفت صنعت نفت را هموارتر سازد.

وی ادامه داد: در شرایط موجود که تحریمها رفع نشده و درآمد مردم کاهش پیدا کرده بایستی مردم با تحمل و شکیبایی دولت را یاری نماید تا شرایطی را برای شکوفایی اقتصاد کشور فراهم نمایند.

موسوی گفت: شعار امسال جایگاه ویژه‌ای دارد تا به همدیگر کمک کرده از شرایط سخت عبور کنیم و وزارت نفت برای امسال برنامه‌های ویژه‌ای را پیشنهاد داده است به طوری که فازهای پارس جنوبی 20و19و18و17 امسال تکمیل می‌شوند و هر فازی که به مرحله بهره‌برداری می‌رسد حدود یک درصد به تولید نهایی کشور اضافه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری، این چهار فاز به بهره برداری می‌رسد و  ظرفیت تولید گاز کشور معادل ١٠٠ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: درپی افزایش تولید گاز، برنامه صادرات گاز ایران به همسایه غربی آن عراق افزایش می‌یابد و افزون بر این سبد سوخت گازی نیروگاه‌ها نیز پرتر می‌شود.

اولویت توسعه و سرمایه‌گذاری در میادین مشترک است

عضو کمیسیون انرژی مجلس، اولویتهای تولید نفت را میدانهای غرب کارون، یادآوران، آزادگان شمالی و جنوبی، یاران شمالی و جنوبی نام برد و گفت: میدانهای ذکر شده به دلیل مشترک بودن، اولویت توسعه و سرمایه گذاری دارد.

دبیر کمیسیون انرژی در خصوص تولید محصولات پتروشیمی نیز گفت:طبق برنامه قرار است ظرفیت تولید اتان امسال یک میلیون و ٥٠٠ هزار تن افزایش پیدا کند و این بدان معناست که بیش از یک میلیون و ٥٠٠ هزار تن تولید پلی اتیلن در کشور افزایش می یابد.

موسوی تصریح کرد: با توجه به اینکه امکان لغو تحریمهای نفتی وجود دارد وزارت نفت برنامه‌ریزی کرده که 2 میلیون بشکه تولید خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.