سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

165 هزار و 604 نفر براي اهداي خون به مراكز اهداي خون مراجعه كردند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت : در سال ۱۳۹۳ تعداد ۱۶۵ هزار و ۶۰۴ نفر در سطح استان اصفهان براي اهداي خون به مراكز اهداي خون مراجعه كردند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، محمدمهدي حريري ابراز کرد: در سال ۱۳۹۳ تعداد ۱۶۵ هزار و ۶۰۴ نفر در سطح استان اصفهان براي اهداي خون به مراكز اهداي خون مراجعه كردند و از اين تعداد، ۱۲۶هزار و ۳۷۴ نفر موفق به اهداي خون شدند که نسبت به سال ۹۲ به میزان ۸/۳در صد افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، بیش از ۳۱۵ هزار واحد انواع فرآورده هاي سلولی و پلاسمايي از خون هاي اهدايي توليد و در اختيار مراكز درماني قرار گرفت.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اينكه شاخص اهداي خون در استان اصفهان، ۱۰۰درصد داوطلبانه است، تصريح كرد: در سال ۹۳ در استان، ۵۵/۵ درصد از اهداكنندگان خون در استان، مستمر بوده اند، یعنی حداقل سالي دو بار، خون خود را اهدا كرده اند؛ ۲۶ درصد از داوطلبان خون، باسابقه بوده اند به اين معنا كه در گذشته، اهداي خون داشته اند ولی منظم نبوده است و ۱۸/۵ درصد برای بار اول اهدای خون را تجربه کرده اند

حریری افزود: در سال ۹۳، تعداد ۹۷/۳ درصد از اهداكنندگان خون، آقایان و تنها ۲/۷ درصد نيز بانوان بوده اند که انتظار می رود بانوان محترم نسبت به اهدای خون همت بیشتری نمایند.

وی بیشترین فراوانی گروه خون را در گروه خون O مثبت با ۴۱ هزار و ۶۸۱ واحد و کمترین فراوانی اهدای خون را گروه خون AB منفی با هزار و ۱۲۷واحد عنوان کرد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان اظهار کرد: در سال گذشته دو هزار و ۷۳۸ نفر معاف دائم، سی و چهار هزار و ۵۲۳ نفر معاف موقت و هزار و ۸۹۶ نفر از اهدای خون انصراف داده اند.

حریری ابراز کرد: در سال گذشته بیش از هفت هزار و ۲۰۰ واحد فرآورده های خون اشعه دیده تهیه شده که نسبت به سال ۹۲بیش از چهار برابر افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: علاوه بر استان اصفهان، استان های همجوار یزد، چهار محال بختیاری و لرستان از خدمات خون اشعه دیده بهره مند می گردند.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۳بیش از ۴۵ هزار واحد پلاسما جهت تهیه داروهای مشتق از پلاسما به ستاد ارسال شده است، تصریح کرد: برخي از افراد به دليل مبتلا بودن به بيماري هايي همچون بيماري هاي قلبي و عروقی،بیماری های عفونی ،ریوی، گوارشی، اعمال جراحی، سابقه ابتلا به هپاتیت، شکستگی اندام ها، مصرف دارو، فشار خون بالا و فشار خون پايين و كم خوني، شرايط اهداي خون را ندارند و از اهداي خون، معاف دائم یا موقت مي شوند.

حریری با اشاره به مراكز خونگيري در شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: مرکز اهدای خون خواجو واقع در میدان خواجو، مرکز ثابت اهدای خون شریعتی واقع در چهار راه شریعتی، مرکز ثابت اهدای خون عاشق اصفهانی واقع در چهار راه عاشق اصفهانی مشغول فعالیت هستند و همچنین در شهرستان‌هاي كاشان، نجف آباد، شهرضا، خوانسار و دو پايگاه ثابت اهداي خون در نايين و گلپايگان مراکز خونگیری آماده خونگیری از اهداکنندگان می باشند.

وی همچنین با توجه به نام گذاری سال ۹۴ به عنوان سال دولت و ملت، همراهی و همزبانی، از مردم خیر و نوع دوست استان خواست که در تمام فصول سال یار و همراه انتقال خون در تامین خون سالم وکافی باشند

انتهای پیام/ز
برچسب ها: مراجعه ، به ، مراکزاهدی ، خون ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.