سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

ضرورت تعیین الگوی کشت مناسب برای تحقق تولید پایدار

مدیر باغبانی استان زنجان گفت : تعیین الگوی کشت مناسب کشور را به امنیت تولید پایدار می رساند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛مدیر باغبانی استان زنجان با بیان اینکه تغییر الگوی کشت یا به عبارت بهتر تعیین الگوی کشت در دنیا بر اساس حدس و گمان و تصمیم کشاورز صورت نمی گیرد گفت: بلکه بر اساس مزیت نسبی تولید محصولی خاص صورت می گیرد.

ادیب ادامه داد: برای تشخیص اینکه چه محصولی را به عنوان تعیین الگوی کشت بکاریم ما نیاز به مطالعات دقیق خاک شناسی،اقلیم شناسی وشناسایی کیفت منابع آب و خاک داریم.

وی افزود: اگر ما در تولید محصول گندم نتوانیم به عملکرد استاندارد برسیم چه در حوزه ی انرژی و نیروی انسانی و چه در حوزه ی آب و خاک با اتلاف سرمایه و منابع مواجه خواهیم شد.

مدیرباغبانی استان زنجان با تاکید به این موضوع که تعیین الگوی کشت در حقیقت جزو آیین نامه های وزارت جهاد کشاورزیست افزود:این برنامه ریزی در واقع ثبات قیمتی وامنیت غذایی کشور را تامین می کند.

ادیب در ادامه با بیان اینکه تعیین الگوی کشت کشور را به امنیت تولید پایدار می رساند گفت: از طرفی هم تضمین قیمت برای کشاورز به همراه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی در افزایش راندمان و انتخاب الگوی کشت مناسب بسیار مهم است گفت: هنوز کشاورزان و باغداران رغبتی برای این هم فکری علمی نشان نمی دهندو به صورت سنتی و بدون مطالعه به کشت محصولات دلخواه می پردازند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ضرورت ، کشت ، الگو ، تولید ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.