سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعال بازار سرمایه مطرح کرد:

نگهداری سهام در میان و بلند مدت بهترین گزینه در شرایط فعلی بازار

گیوکی گفت:زمانی که روند صعودی باشد، دلیلی وجود ندارد که عده‌ایی مدام خرید و فروش کنند،در نهایت توجه به نمادهای پرپتانسیل ،نگهداری سهم ها با دید میان مدت و بلندمدت می تواند گزینه مناسبی در شرایط فعلی بازار باشد.

محمد رضا گیوکی فعال بازار سرمایه در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان دلایل رکو د بورس در سال 93 گفت:دلیل اصلی  رکود بورس در سال 93 به ریسک های سیستماتیک بازار برمی گشت و هرگونه بهبود در بازار سرمایه در گروی رفع ریسکهای سیستماتیک بود و عملا بازار سرمایه بدون کاهش ریسکهای سیستماتیک قادر به نشان دادن واکنش درخور در مقابل اخبار مثبت نبود.

وی در توضیح نشانه‌های رشد بازار سرمایه افزود:اولین نشانه های رونق بازار  تشکیل صف های خرید میلیونی بود  که صف های خرید گروه های بانکی و خودرویی لیدر بازار بودند.

گیوکی تاکید کرد:که پس از افت بی سابقه 3590 واحدی شاخص بورس تهران در 26 اسفند که همزمان با بازگشایی نماد پالایشگاه‌ها رخ داد، بورس روزهای رشد خود را آغاز کرد.

فعال بازار سرمایه در خصوص کاهش  هزینه‌های تولید  اظهار داشت:به طور کلی در بلندمدت با رفع تحریم‌ها و محدودیت‌ها، هزینه تمام شده تولید کاهش می یابد و شاهد رشد محصولات، درآمد و سودآوری شرکتها خواهیم بود که در نتیجه افزایش قیمت سهام در بازار سرمایه را به همراه خواهد داشت 
عضو انجمن حسابداری و حسابرسی در این‌باره ادامه داد:همچنین مواردی چون تغییر نرخ سود بانکی بنابر شرایط و مقتضیات اقتصادی کشور از دیگر مواردی است که انجام آن به رونق بیشتری بازار سرمایه کمک می کند البته اینکه کلیت بازار مثبت است، بدان معنا نیست که لزوما معاملات همه گروه‌ها پر تب و تاب باشد.

وی یادآور شد:تصمیم عاقلانه و در نظر گرفتن جمیع موارد برای سرمایه گذاری در بورس ضروری می باشدو تصمیمات لحظه ای و احساسی نمی تواند منجر به کسب بازده مطلوب شود .

گیوکی با بیان ورود نقدینگی بار ی افزایش سرمایه منطقی گفت:از سویی دیگر ورود نقدینگی تازه به بازار سرمایه فرصت مناسبی برای افزایش سرمایه منطقی شرکتها و همچنین عرضه سهام شرکت هایی باشد که تاکنون در بورس و فرابورس پذیرش شده اند.

فعال بازار سرمایه با اشاره به فصل مجامع بیان کرد: بعد از آن فصل مجامع را داریم که به این ترتیب بازار سرمایه می تواند شرایط خوبی داشته باشد نکته ی دیگری که قابل اهمیت می باشد این است که شرایط  صعودی در بازار سرمایه ، سفته‌بازی را نیز در بازار  کاهش میدهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: چراکه نوسان گیری و سفته بازی در زمانی رخ می‌دهند که بازار روند خاصی را دنبال نکند. زمانی که روند صعودی باشد، دلیلی وجود ندارد که عده‌ایی مدام خرید و فروش کنند،در نهایت توجه به نمادهای پرپتانسیل ،نگهداری سهم ها با دید میان مدت و بلندمدت می تواند گزینه مناسبی در شرایط فعلی بازار باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سهم ، بازار ، سرمایه ، ارزش ، کاهش ، شاخص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.