سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

بازگشت امید به سهامداران تالار شیشه ای/ سهامداران در تلاطم خرید اوراق

در حالی رشد شاخص از روزهای پایانی سال 93 و با بازگشایی نماد گروه پالایشی‌ها شروع شده بود که این شرایط در روزهای ابتدای سال 94 نیز ادامه پیدا کرد و کارنامه‌ی بورس تهران را در سال جدید رکود دار کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ؛ در حالی رشد شاخص از روزهای پایانی سال 93 و با بازگشایی نماد گروه پالایشی‌ها شروع شده بود که این شرایط در روزهای ابتدای سال 94 نیز  ادامه پیدا کرد و کارنامه‌ی بورس تهران را در سال جدید رکود دار کرد.

روزهای خوش پیش روی بازار را می‌توان ناشی از خبرهای مثبت مذاکرات هسته‌ای و ادامه‌ی اثرات بازگشایی نمادهای پالایشی‌ها دانست.

علاوه بر این با ورود سهام گروه‌های جدید و واریز نقدینگی به بازار سرمایه،این بازار با تکان عظیمی در معاملات ابتدایی سال رو‌به ‌رو شد.

در شرایط فعلی نظرات ضد و نقیضی از کارشناسان برای آینده‌ پیش روی بازار سرمایه شنیده می‌شود که برخی بر تداوم شرایط رشد بازار با وجود خبرهای مثبت مذاکرات  معتقدند و برخی دیگر این اوضاع را را ناشی از جو روانی بالایی می‌دانند که خود سرمایه‌گذاران ایجاد کردند و با فروکش کردن این جو می‌توان انتظار نزول شاخص را داشت زیرا  در شرایطی که بهبود در نظام اقتصادی پیش نیامده رشد مضاعف بازار منطقی نبوده و به نحوی این اوضاع سرابی است که خود سهامداران ایجاد کرده ‌اند و برخی سود جویان از این آب گل آلود ماهی می‌گیرند.

اما در شرایط فعلی باید اسفندی برای بازار سرمایه دود کرد تا دوباره به هر دلیل رنگ سرخی مطلق در تالار بورس به چشم نخورد.

در این بین با نگاهی اجمالی بر بازار سرمایه  می‌توان گفت: کارنامه بورس اوراق بهادار در سالی که گذشت نشان از دادوستد 165 میلیارد و 184 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 542 هزار و 522 میلیارد ریال دارد که در 241 روز معاملاتی توسط 3 میلیون و 709 هزار و 733 سرمایه گذار در 12 میلیون و 920 هزار و 956 نوبت انجام شده است.

همچنین تعداد 15 میلیون و 677 هزار و 941 برگه اوراق مشارکت در سال 93 به ارزش 15 هزار و 676 میلیارد ریال معامله شده است.

این گزارش حاکی از این است؛ شاخص بورس در حالی معاملات سال گذشته را پایان داد که در ابتدای سال در ارتفاع 79 هزار واحدی کار خود را آغاز کرد ولی در پایان با افت 16 هزار و 484 واحدی در ارتفاع 62 هزار و 531 واحدی متوقف شد و در این روز ها شاخص با روند صعودی که به خود گرفته در حال رفت و آمد به کانال 71 هزار واحدی شده است.

امیدواریم به گفته ی برخی از کارشناسان شاخص تا مرز 85 هزار واحدی در روزهای پیش رو رشد کند و امید سرمایه گذاران دوباره نا امید نشود.

در پایان این سوال مطرح است که رشد بازار سرمایه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

انتهای پیام/
برچسب ها: رشد ، بورس ، کاهش ، ارزش ، سهم ، اوراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۴
اخه مگر زمانی که شاخص 85000 بود مذاکره یا توافقی در کار بود در این چند روز سیاست بازان با سفته بازی می خواهند نقش توافق را در بازار پر رنگ کنند