سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موحد:

کاهش ورودی‌ها و موجودی پرونده‌ها مهمترین هدف دادگستری استان در سال جاری است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مهمترین هدف دادگستری استان در سال 94 کاهش موجودی و وروودی پرونده‌ها خواهد بود.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری استان "کرمان"، "یدا… موحد" در دیدار نوروزی با کارکنان اداری و قضایی شهر کرمان ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت، همدلی و هم زبانی گفت: نامگذاری سال‌ها توسط معظم له بر اساس درک عمیقی است که ایشان از شرایط خاص داخلی ایران و همچنین موقعیت کشور در سطح بین المللی دارند. 


لزوم وجود همدلی و همزبانی بین دولت و ملت

وی افزود: یقینا سال جاری با توجه به اتفاقات پیش رو از جمله انتخابات مجلس شورای اسلامی، شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی، مذاکرات و توافقات هسته‌ای افق پیش روی ملت ایران، یک همدلی و هم زبانی و همراهی در همه اقشار، دولت و ارکان حاکمیتی کشور را می طلبد.

وی با تاکید بر اینکه تحقق عدالت قضایی در جامعه یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری از قوه قضاییه است گفت: این خواسته رهبر انقلاب باید به صورت جدی در تمام سطوح قوه قضاییه مورد توجه قرار گیرد.


مردم کارفرمای همه بخش های حاکمیتی هستند

رئیس کل دادگستری استان بیان داشت: لازمه دست یابی به عدالت قضایی تحقق شعار سال، همدلی، هم زبانی و همراهی بین دستگاه قضایی کشور با سازمان ها و سایر نهادها و علی الخصوص مردم که کارفرمای همه بخش های حاکمیتی هستند می باشد.

موحد با اشاره به اینکه مخاطب مقام معظم رهبری، همه مردم، مسئولین و مدیران سازمان ها هستند گفت: برای تحقق عدالت قضایی که هدفی بسیار ارزشمند است باید انسجام و همراهی شکل بگیرد.

وی با اشاره به عملکرد سال ۹۳ دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته، این همراهی و همدلی و مجاهدت سخت همکاران و تلاش مضاعف را شاهد بودیم و در سال جاری تلاش خواهیم کرد موفقیت ها ادامه یابد تا شاهد تحولی ارزشمند در دستگاه قضایی باشیم.

موحد گفت: در سال گذشته با هدفی مشترک و عزمی راسخ برای ارتقا جایگاه استان کرمان در کشور کارهای مهمی آغاز شد که آثار و ثمرات آن مشهود است از جمله در حوزه سیستم مدیریت پرونده از جایگاه ۲۷به ۳ ارتقا پیدا کردیم.


اتفاق بزرگ حوزه اجرای احکام

وی افزود: در حوزه  اجرای احکام اتفاق بزرگی صورت گرفت و در طی برنامه ای ۶ ماهه بیش ار ۱۲ هزار پرونده از موجودی های این بخش کاسته شده است.

رئیس کل دادگستری استان یادآور شد: نتیجه و آثار این اقدامات ارزشمند، در وصولی ۱۰۱ درصد در درآمدهای دولت قابل مشاهده است که بخشی از آن مربوط به اجرای احکام است و بهره وری استان از رتبه ۱۷ به ۱۰ ارتقا پیدا کرد.

وی تصریح کرد: مجموعه قضایی استان دارای ظرفیت، توانمندی و توانایی های بالا و فوق العاده ای است و اگر به درستی بستر فراهم بشود اتفات فوق العاده ای رخ خواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: رایزنی های صورت گرفته با رئیس قوه قضاییه اعتبار احداث پنج ساختمان قضایی را از اعتبارات خاص قوه قضاییه جذب شد.

موحد خاطرنشان کرد: تلاش داریم در سال ۹۴ طی برنامه ای استانی کارها را پیش برده و از روزمرگی و کارهای اتفاقی جلوگیری شود.

 انتهای پیام/
برچسب ها: دادگستری ، کرمان ، حقوقی ، قضایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.