سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویلیام برنز: توافق هسته‌ای باید بخشی از راهبرد کلی آمریکا در منطقه باشد/ امیدواریم به محض دستیابی به توافق نهایی، تنش‌ها کاهش یابد

قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا ضمن توصیف تفاهم هسته‌ای لوزان به عنوان گامی مهم به سوی دستیابی به توافق نهایی تصریح کرد توافق هسته‌ای باید بخشی از راهبرد کلی آمریکا در منطقه باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ «ویلیام برنز» مقام سابق آمریکایی تصریح کرد توافق هسته‌ای باید بخشی از راهبرد کلی آمریکا در منطقه باشد. 

قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا درگفتگو با «کریستین امانپور» گزارشگر شبکه سی ان ان در پاسخ به سوالی در خصوص ارزیابی وی در مورد تفاهم هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در لوزان سوئیس گفت: «تفاهم اصولی، یک گام روبه جلو است. البته بی‌تردید کارهای زیادی باقی مانده است تا این تفاهم به توافق نهایی منجر شود. به هرحال، من این تفاهم را گامی مهم و روبه جلو می‌دانم. این تفاهم، نشان‌دهنده ارزش پایدار دیپلماسی سخت است.» 

امانپور در ادامه پرسید: «شما در مقاله‌های اخیر خود نوشته‌اید، توافق‌های قبلی از جمله توافق موقت یا چارچوب مشترک که نتیجه مذاکرات پشت پرده شما بود، بسیار بد‌تر بودند. اما شما می‌گویید همین کار‌ها نشان دهنده ارزش دیپلماسی است. لطفا درخصوص این بخش از دیپلماسی توضیح دهید؟» 

برنز در پاسخ گفت: «اگر بخاطر داشته باشید در نوامبر ۲۰۱۳ که توافق موقت یا طرح مشترک اقدام بین مذاکره کنندگان گروه ۱+۵ به تصویب رسید، بدبینی‌های زیادی درباره ارزش این توافق وجود داشت. اما ثابت شد این توافق موثر بوده است. این توافق به صورت جدی اجرا شد و دو طرف به تعهدات خود پایبند ماندند. ما توانستیم کل ائتلاف بین المللی را در حمایت از مذاکرات و تحریم‌ها، حفظ کنیم. بنابراین می‌بینیم این توافق ما را در وضعی بسیار قوی برای مذاکرات به منظور رسیدن به توافق جامع قرار داده است.» 

انتهای پیام/
برچسب ها: توافق ، هسته ای ، تنش ، امریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.