سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ندیمی به باشگاه خبرنگاران خبر داد

طیب نیا و سیف امروز در کمسیون اقتصادی مجلس/ بازنگری جدی در قانون عملیات بانکداری بدون ربا

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی گفت: امروز نشستی با حضور علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی و ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار خواهد شد که یکی از محورهای اصلی این جلسه اصلاح نظام بانکی است.

ابوذر ندیمی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: امروز نشستی با حضور علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی و ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار خواهد شد که یکی از محورهای اصلی این جلسه اصلاح نظام بانکی است.

وی افزود: در همین راستا شب گذشته با رئیس کل بانک مرکزی مذاکره‌ای صورت گرفت و با توجه به اینکه عزم جدی ما تغییر مواد زیادی از قانون عملیات بانکداری بدون ربا است و باید با توجه به گذشت چند دهه از وضع این قانون بازنگری جدی صورت گیرد و بسیاری از مسائل از جمله بنگاه‌داری بانک‌ها و... در جهت لایحه رفع موانع تولید مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

ندیمی در خصوص جلسه امروز اظهار داشت: علاوه بر مباحث یاد شده طرح تفحص از مجموعه سیستم بانکی در 14 بند در صحن کمیسیون اقتصادی تصویب شد و در مرحله طرح در صحن علنی مجلس است و قطعا امسال خواسته ما از دولت و وزارت امور اقتصاد و دارایی ارائه لایحه اصلاح نظام بانکی و متناسب‌سازی آن با شرایط کنونی است.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی در همین راستا افزود: اگر دولت تا زمان تعریف شده اقدام جدی نداشته باشد ما باید طرح مجلس را به عنوان طرح کلیدی داشته باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانکداری ، تفحص ، تصویب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.