سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چالشها ، محاسن و معايب تبليغات اينترنتي

ماهيت كامپيوتر و قابليت اينترنت اين امكان را به كاربران داده كه روزبروز فاصله ارتباطي كاهش يافته و انسان بيشتر از گذشته تن به زندگي ماشيني بدهد.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران، تبلیغات از گذشته تاكنون سير تحولي زيادي را طي كرده است. شيوه جار زدن و تعريف كردن از يك كالا يا يك عملي از قديم بوده و هم اكنون كه در قرن پيشرفت و تكلونوژي بسر مي بريم اين شيوه هنوز به حيات خود در كوچه و بازار شهر و روستا كارايي خود را دارد.

اين شيوه تبليغات تازگي ها به عنوان شغل و منبعي براي كسب درآمد تبديل شده است تا جائيكه خيلي از فروشندگان در شهرهاي بزرگ اقدام به استخدام داد زن نموده و اين موضوع اهميت تبليغات در طول تاريخ حيات بشري را مي رساند.

موضوع مورد بحث  تبليغات اينترنتي است كه جار زدن ديروزي را در قالب تصوير و دنياي ديجيتال امروزي به مخاطبان خود انتقال مي دهد.

تبليغات اينترنتي با ظهور يكي از بزرگترين وسيله ارتباط جمعي امروزي يعني اينترنت بوجود آمد. ماهيت كامپيوتر و قابليت اينترنت اين امكان را به كاربران داده كه روزبروز فاصله ارتباطي كاهش يافته و انسان بيشتر از گذشته تن به زندگي ماشيني داده و تا در فرآيند دريافت يا فروش بهترين كالا و خدمات زمان  و مكان را در اختيار رفاه و آسايش خود قرار دهد.      

استفاده از اينترنت باعث گرديد تا صاحبان آگهي و تبليغات به اهميت ارتباطي اينترنتي پي برده و با معرفي كالا و خدمات خود زمان و مكان را در تسخير خود درآورده و بهترين بازخورد را دريافت نمايند. امروزه تمام مردم مي توانند تنوع، قيمت، و تمام مشخصه هاي كالا و خدمات توليدي و ارائه شونده اي كه در هر گوشه اي از جهان وجود دارد را طبق نيازهاي خود از طريق اينترنت ببينند، انتخاب كنند ، بخرند ، وجه آن را پرداخت كنند و از طريق پست اينترنتي نيز دريافت نمايند.       

محاسن تبليغات اينترنتي:                                                                             
 
- دستيابي به جديدترين كالا و خدمات و مشاهده تنوع آنان
 
- امكان سريع مقايسه كالا و خدمات انتخابي با موارد مشابه در سراسر جهان
 
- افزايش فروش و درآمد
 
- امکان ارائه خدمات و محصولات در سطح جهانى
 
- قابليت توسعه ارزان و آسان
 
- امكان پرداخت و دريافت كالا و خدمات و همچنين وجه آن  از طريق اينترنت
 
-  ا فزايش رشد تجارت خارجي
 
-افزايش سطح زندگى و رفاه مردم بر اساس پيشرفت تكلونوژي كالا و خدمات و آشنايي سريع با آنها
 
- افزايش فرصت‌هاى شغلى
 
- کاهش ترددهاى بى‌مورد
 
- حذف محدوديت‌هاى مکانى و زمانى
 
- مشاهده مشخصات و ويژگي كالا و خدمات قبل از اقدام به خريد                       
 
معايب تبليغات اينترنتي :                                                                                
 
-  عدم دسترسي آسان و سواد كافي همه افراد به اينترنت و كامپيوتر
 
- عدم مشاهده فيزيكي و ماهيت واقعي كالا و خدمات قبل از خريد
 
- امكان تبليغ كالا و خدمات مضر و غيراخلاقي
 
- امكان سوء استفاده برخي از صاحبان آگهي در تعريف واقعي كالا و خدمات خود
 
- امكان سوء استفاده برخي از صاحبان آگهي از طرح و نام شركتي ديگر  
           
يك فروشنده با توجه به محاسن و معايبي كه در بالا عنوان شد مي- بايست از اين فضاي مجازي طوري استفاده كند و اقدام به تبليغ يا فروش محصولات خود نمايد كه مشتري اين نوع تبليغ ، خريد و پرداخت را بهترين و سريعترين راه ارتباطي جهت رفع نيازهاي خود بداند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.