سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایت نقوی‌حسینی از جلسه غیرعلنی امروز:

ظریف: وزارت امور خارجه بزودی فکت‌شیت منتشر می‌کند/ صالحی: حفظ جایگاه تحقیقات هسته‌ای از دستاوردهای بیانیه سوئیس است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر امور خارجه کشورمان تائید کردند که به زودی فکت‌شیت خود را تهیه خواهیم کرد تا این دروغ پردازی‌های آمریکایی‌ها را برای افکار عمومی روشن کنیم.

"سیدحسین نقوی‌حسینی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به جهت اهمیت موضوع مذاکره، توافق هسته‌ای و بیانیه لوزان، امروز صبح دو ساعت از وقت خود را به جلسه غیرعلنی اختصاص داد، گفت: با دعوت از صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و ظریف وزیر امور خارجه کشور به بحث و گفتگو پیرامون این موضوعات پرداخت.  
 
نماینده مردم ورامین تصریح کرد: ابتدا صالحی پیرامون مسائل فنی حوزه هسته‌ای کشور توضیحاتی را ارائه دادند و آنچه که به صورت توافق بر روی مسائل فنی صورت گرفته، کاملا تدوین کرد و به دستاوردهای آن اشاره کرد که یکی از دستاوردهای آن حفظ جایگاه تحقیق و توسعه هسته‌ای کشور بود و اینکه این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.  
 
وی در ادامه افزود: بعد از صالحی وزیر امور خارجه کشورمان سعی کردند به سوالاتی که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وی پرسیده شده بود و همچنین ابهاماتی که در روزهای اخیر در مورد مسائل هسته‌ای مطرح شده بود، یک به یک پاسخ دهند و توضیحات جامعی پیرامون این مسائل بیان کرد.  
 
نقوی حسینی بیان داشت: جلسه در فضایی بسیار صمیمی برگزار شد؛زیرا ما یک پروژه ملی در عرصه بین الملل داریم و برای حفظ دستاوردهای هسته‌ای کشور نیاز به یک اجماع و وحدت داریم و مجلس و دولت باید با وحدت حرکت کرده و پشتیبان یکدیگر بوده و اجماع داشته باشند.  
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: نقد‌ها، دلواپسی‌ها به موقع مطرح شده و نگرانی‌ها درست مطرح شود و درست منتقل شود و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان نیز اعلام کرده که ما از این نقد‌ها استقبال می‌کنیم و بر روی تمامی اشکالات و ضعف‌های گفته شده کار می‌کنیم تا در زمان توافق این مسائل در نظر گرفته شود، زیرا هنوز توافقی نوشته نشده و می‌توان بر روی ضعف‌ها کار کرد و با چشم باز به این مسئله ورود کرد تا بتوان بیشترین امتیاز و بیشترین دستاورد را برای کشور داشته باشیم.  
 
نماینده مردم ورامین اظهار داشت: طبیعی است منتقدان در جلسه امروز صبح مجلس صحبت‌های خود را جدی مطرح کردند و تیم مذاکره کننده هم سعی کرد این اشکالات و ایرادات را درک کرده و صراحتا نیز اعلام کردند که هرکجا نمایندگان ایراداتی مشاهده کردند، بیان کنند، ما دقت و توجه خواهیم کرد و سعی می‌کنیم ان شاءالله به بهترین شکل کار را پیش ببریم.  
 
نقوی حسینی با اشاره به دروغ پردازی‌ها،فکت شیت و سوءاستفاده‌های آمریکایی‌ها بعد از بیانیه سوئیس نیز خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه کشورمان تائید کردند که به زودی فکت‌شیت خود را تهیه خواهیم کرد تا این دروغ پردازی‌های آمریکایی‌ها را برای افکار عمومی روشن کنیم.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.