سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمربندهای خود را ببندید

اگر افراد کمربند ایمنی خود را ببندند، این ضایعات به حداقل مقدار خود می‌رسد.

مسعود فاخری فوق تخصص ستون فقرات در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: شکستگی ستون فقرات عمدتا به دو صورت رخ می‌دهد، اولین مورد در تصادفات با ماشین است که این شکستگی‌ها شایع و خطرناکند چون توأم با آسیب نخاعی هستند . دومین علت شایع سقوط از ارتفاعات است که در صورت عدم رعایت نکات ایمنی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: در اولین حالت اگر افراد کمربند ایمنی را ببندند، این ضایعات به حداقل مقدار خود کاهش پیدا می‌کند و آسیب‌های نخاعی کمتر اتفاق می‌افتد. در دومین حالت اگر فرد کارگر با جفت پاها با زمین برخورد کند خطر شکستگی بیشتر است.

فاخری افزود: ستون فقرات ضمن اینکه ستون بدن است، محافظ نخاع هم هست، اگر نخاع آسیب ببیند فرد فلج می‌شود. اگر شکستگی در ناحیه گردن رخ دهد، دست‌ها فلج می‌شوند و اگر شکستگی قسمت پشت و کمر باشد اندام تحتانی فلج می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: فرد ممکن است به صورت کامل و یا ناکامل فلج شود، اغلب اوقات هم آسیب دیدگی ستون فقرات منجر به فلج شدن، نمی‌شود و اگر ستون فقرات درست درمان شود به صورت دیر رس نخاع در معرض آسیب قرار نمی‌گیرد.

فاخری در پایان  خاطر نشان کرد: درمان شکستگی در ناحیه‌ی ستون فقرات به شدت آن بستگی دارد. اگر شدت آن خفیف باشد از گچ و یا کمر بند‌های مناسب برای درمان استفاده  می‌کنند و اما اگر شدید باشد با عمل جراحی هم نخاع را آزاد می‌کنند هم ستون فقرات را ثابت می‌کنند تا با گذشت زمان دچار دفرمیتی و کجی نشود.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.