سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه‌ای تلویزیونی عنوان شد؛

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید: اقدام نظامی هم یکی از گزینه‌های تقابل با ایران است

"بن رودز" مدعی شد اگر ایران از توافق هسته‌ای عدول کند، اقدام نظامی هم یکی از گزینه‌های رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌سایت روزنامه صهیونیستی "هاآرتص،" "بن رودز" -- معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حوزه ارتباطات استراتژیک -- دوشنبه در مصاحبه‌ای که همزمان از 2 شبکه تلویزیونی در سرزمین‌های اشغالی پخش شد ادعا کرد اگر ایران از توافق هسته‌ای پیش رو عدول کند، باراک اوباما همه گزینه‌ها -- از جمله اقدام نظامی -- را مد نظر خواهد داشت.


وی در این باره افزود: "اگر ایران از توافق عدول کند، همه گزینه‌ها روی میز خواهد بود. این رئیس‌جمهور یا رئیس‌جمهور آتی همه گزینه‌ها را روی میز خواهد داشت -- از جمله گزینه نظامی. اگر عدولی اتفاق بیفتد، همه گزینه‌ها بررسی خواهد شد."


وی درباره مبحث لغو تحریم‌ها نیز مدعی شد: "این گامیست که ایران باید آن را کسب کند. تحریمهای آمریکا می‌تواند به وسیله حکم حکومتی لغو شود؛ اما اگر ایران از توافق عدول کند، تحریم‌ها می‌توانند به جای خودشان بازگردند. 6 قطعنامه شورای امنیت نیز که تحریمها با تصویب آنها وضع شده است، با قطعنامه جدیدی که مشخص می‌کند چه تحریمهایی پابرجا خواهد ماند، معاوضه می‌شود. این قطعنامه جدید، تحریمها  را در حوضه تهیه فناوریهای حساس و فناوری ساخت موشک حفظ می‌کند."

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.