سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از هفده هزار نفر از موزه دارآباد در ایام نوروز بازدید کردند

موزه دارآباد به عنوان یکی از مراکز کلیدی تفریحی و گردشگری کلانشهر تهران، پذیرای میهمانان نوروزی از اقصی نقاط ایران و جهان بود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، موزه دارآباد دارای جاذبه‌های طبیعی و حیات وحش دیدنی و مورد پسند عامه مردم است همچنین تعداد قفس‌های پرندگان و جانوران موجود در موزه توجه هر بازدید کننده را به خود جلب می‌کند و سرسبزی فضای طبیعی آن باعث شادابی و لطافت و آرامش روح می‌شود.

موزه دارآباد به عنوان یک موزه تاریخ طبیعی قصد دارد علاوه بر به نمایش گذاشتن نمونه‌ها که بیشتر جنبه تفریحی و سرگرمی دارد بخش‌های آموزشی و تحقیقاتی خود را با تشکیل هیئت علمی در کلیه زمینه‌ها و تخصص‌های مرتبط با اهداف موزه گسترش داده و تقویت می‌کند.

مهمترین وظیفه موزه‌های تاریخ طبیعی مطالعه و بررسی میراث طبیعی و انتقال این دانش از طریق آموزش و به نمایش گذاردن نمونه‌های قابل نگهداری در جهت افزایش دانش زیست محیطی مردم وتشویق به حفاظت از آنهاست.

کشور ما به علت وسعت زیاد، چین خوردگی‌ها، پستی و بلندی‌ها و شرایط اقلیمی خاص از زیستگاه‌های طبیعی با ارزش است که گونه‌های متنوع و بی نظیری از حیات وحش  گیاهی و جانوری را در دل خود جای داده است.

موزه در سال 1376 به عضویت شورای بین المللی موزه‌ها و کمیسیون آموزش و ارتباطات سازمان جهانی حفاظت از طبیعت درآمد و در همین سال به شبکه جهانی اینترنت نیز پیوست.

مجید نواییان مدیر موزه حیات وحش ایران-دارآباد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، گفت: در طی تعطیلات نوروز میهمانان زیادی از موزه دارآباد بازدید کردند که تعدادشان از هفده هزار نفر نیز فراتر رفت.

وی در ادامه گفت: در طی این روزها موزه با اجرای تمهیدات مقدم این میهمانان را گرامی داشت که از این میان می‌توان به نمایش پی در پی فیلم در سینمای 6بعدی، برپایی سفره هفت سین، تحویل ماهیان سرخ اهدایی، دریافت نمونه‌های اهدایی،‌نصب بنرهای اطلاع رسانی و مناسبتی، بهره برداری از پروژه ساماندهی تابلوهای موزه در سالن‌ها و محوطه در قالب تابلوی گیاهان و حیوانات، بهره برداری از پروژه تازه تاسیس موزه گیاهان ایران، پخش بروشورهای آموزشی، ارائه خدمات کارشناسی، میزبانی از رسانه‌ها و جراید اشاره کرد.

بازدیدکنندگان می‌توانند در تمام فصول سال از موزه طبیعت و حیات وحش ایران-دارآباد که دارای گونه‌های جانوری تاکسیدرمی شده در ساختمان موزه و گونه‌های زنده در باغ این موزه دیدن کنندو از جاذبه‌های حیات وحش و طبیعی آن استفاده کنند.

موزه دارآباد از جمله موزه‌های تاریخ طبیعی است که با داشتن سالن‌های متفاوت و اضافه کردن بخش‌های مختلف به آن هر سال پذیرای جمع کثیری از بازدید کنندگان از اقصی نقاط ایران و جهان است.
امید است بازدیدکنندگان با بازدید از این موزه در یادگیری تاریخ طبیعی ایران و جهان و به خاطر سپردن این مکان به عنوان یک جایگاه علمی و تاریخی در کشور خود کوشا باشند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: موزه ، داراباد ، تفریحی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.