آرش محبینژاد در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درخصوص تاثیر لغو تحریمها بر قیمتهای صنعت خودرو با بیان اینکه برای جلوگیری از ضرر و زیان خودروسازان باید قیمت خودرو همگام با هزینهها افزایش یابد،اظهار داشت:در حال حاضر که هزینههای داخلی خودروسازان افزایش یافته است بنابراین قیمت خودرو باید صعودی شود.
عضو شورای سیاستگذاری صنعت خودرو افزود: البته از طرف دیگر اگر نتایج توافقات هستهای و توفیقات دستگاه دیپلماسی کشور به گونهای شود که روی نرخ ارز و مواد اولیه اثر بگذارد که البته این تأثیر زودهنگام نخواهد بود، مسلما قیمتها در آن زمان قابل بازنگری خواهند شد.
وی ادامه داد: ولی در حال حاضر هیچ فاکتوری تغییر نکرده و همچون روال سابق هزینههای خودروسازان و قطعهسازان افزایشی بوده است.
محبینژاد با بیان اینکه دستیابی به این توافق تاریخی بزرگ قطعا فضای کسب و کار را بهتر میکند ولی همان گونه که عنوان شده این مسئله زمانبر خواهد بود، تصریح کرد: از این رو نمیتوان فعالیتهای اقتصادی کشور را متوقف کرد و منتظر رخدادهای آتی ماند بلکه لازم است روال عادی طی شود.
وی اظهار داشت: البته در صورت لغو تحریمها هزینههای داخلی همچون قیمت انرژی، حقوق نیروی انسانی، مواد اولیه داخلی و خدمات دولتی تغییری نخواهند کرد بلکه بخشی از مواد اولیه وارداتی که بستگی به نرخ ارز دارد ممکن است با کاهش قیمت مواجه شود.
عضو شورای سیاستگذاری صنعت خودرو با بیان اینکه همان گونه که قبلا نیز گفته شد 30 درصد مشکلات صنعت خودرو ناشی از تحریم است، گفت: در صورت لغو تحریمها حداقل تأمین مواد اولیه و قطعات به راحتی صورت میگیرد ولی تغییر قیمتها بستگی به نرخ ارز دارد که ناشی از سیاستهای کلان دولت است.
انتهای پیام/
ما ملت ایران با هم متحد میشویم د نمیخریم
مهم مهم . خبر مهمی كه پس از ورود هیئت ژاپنی خودروساز به ایران بسیار تلاش شده بود كه میان مردم منتشر نشود این است كه ژاپنی ها خودرویی بسیار بهتر از ماكسیما با تكنولوژی روز 2015 ساخته اند كه برای مردم ایران در بازار ایران زیر 25 میلیون تومان تمام میشود . بدین صورت خودرو ساز داخلی ورشكسته شده باید كارخانه ها را تبدیل به لواشك سازی نمایند . این خبر را مدیران خواستند كه درز نكند وگرنه مردم منتظر این خودرو میمانند و با خودروی قبلی خود رانندگی میكنند . این خبر و این كمپین را انتشار دهید و منتظر نصف شدن قیمتها میمانیم وگرنه بایستی خودروهای تولیدی خودرا در پارکینگ ها نگهدارین تا بپوسند
اون موقع ما یهsx131 گرفتیم 8500 یعنی به پول اون موقع یعنی 8000 دلار الان با این که دو تا کیسه هوا اضافه شده و یورو4 هم شده 131 se شده 20 میلیون یعنی حدود 6000 دلار در حالی که همین 131 الان اگه اون موقع میبود نزدیک 10 میلیون قیمتش بود پس بازم نسبت به چند سال قبل الان خیلی بهتر شده الان یه موتور معمولی 5 یا 6 میلیون باید پول بدی یه کامپیوتر 4 یا 5 میلیون باید پول بدی
مشکل گرونی نیست مشکل اینه که مردم درآمد ندارن دولت باید یه کاری بکنه که همه خانواده ها درآمدشون بره بالا
" یه ترمز دستی و بوق میزارن رو چهار تا چرخ میفروشن بیست میلیون "
مشکل اینه که ملت ایران همدل و هم زبان نیستن،پراید 100 میلیون هم بشه این ملت میخره والله...
اونوقت میگن 30درصد مربوط به تحریم است !!!
نه اینکه خیلی ایمن شده
واسه این باید قیمتش بره بالا...