سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز ملی فضایی خبر داد:

آغاز به کار "مرکز ملی فضایی" به دستور رئیس‌جمهور در آینده‌ای نزدیک

رئیس مرکز ملی فضایی گفت: مرکز ملی فضایی ایران براساس دستور رئیس‌جمهوری در آینده نزدیک و تحت نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یک واحد مستقل کار خود را رسما آغاز می‌کند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، جهانگیر جُدَی رئیس مرکز فضایی ایران درباره راه‌اندازی رسمی این مرکز، اظهار داشت: اواسط سال جاری رئیس محترم جمهوری دستور راه‌ندازی مرکز ملی فضایی ایران را به معاونت علمی و فناوری صادر کرد که هدف از ایجاد آن هماهنگی، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مربوط به مراکز عالی تحقیقاتی و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه عنوان شده بود.

وی ادامه داد:بر همین اساس این مرکز یکی از واحدهای تابعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری خواهد بود که دارای تشکیلات مستقل و نیروی انسانی متخصص از مراکز علمی و تخصصی است.

جُدَی افزود:این مرکز ملی در آینده نزدیک و در اوایل سال جاری با تکمیل نیروی انسانی و ایجاد ساختار سازمانی و تامین مکان فیزیکی رسما شروع به کار می‌کند. لازم به ذکر است که این مرکز با نگاه چابک‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی بیرون سازمانی و متخصصان مراکز علمی و تخصصی اهداف تعیین شده را پیگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز فضایی ایران  با بیان اینکه دبیرخانه شورای عالی فضایی و پیگیری مصوبات شورای عالی فضایی توسط این مرکز انجام خواهد شد، اضافه کرد: امور اجرایی توسط نهادهای تحقیقاتی و صنعتی کشور از جمله سازمان صنایع هوافضا، مشارکت صنایع الکترونیک، مرکز تحقیقات مخابرات، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.