سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هروی در نطق میان دستور؛

توافق نهایی باید دربر دارنده حذف کامل تحریم‌ها و تهدید‌ها علیه ایران باشد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: توافق نهایی باید دربر دارنده حذف کامل تحریم‌ها، سوء ظن‌ها و تهدید‌ها علیه ایران باشد و افرادی که امروز در تدوین توافق به ضرر ملت ایران نقش ایفا می‌کنند، باید محاکمه شوند تا درس عبرتی شود که به خاطر عقاید شخصی سرنوشت یک ملت دستخوش تغییر نشود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ جواد هروی نماینده مردم قائنات در جلسه علنی امروز یکشنبه ۱۶ فروردین ماه در نطق میان‌دستور خود با اشاره به نامگذاری سال ۹۴ از سوی مقام معظم رهبری و همچنین با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای گفت: شایسته است که تا از تلاش‌های هیئت هوشیار مذاکره کننده ایرانی قدردانی کرده و اعلام کنیم که به آن‌ها اعتماد داریم و هیچ نگران عملکرد آن‌ها نبوده و نیستیم.  
 
وی افزود: از خدعه و زیاده خواهی‌های دولت‌های استکباری نگرانیم، زیرا دولت آمریکا همچنان غیرقابل اعتماد است، اما این دل نگرانی مانع از توقعات بی‌مورد داشتن در این سطح از مذاکرات است.  
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز منطق طلبی جمهوری اسلامی ایران بر اقتدار نظامی دول غربی فائق گشته و نرمش قهرمانانه در آستانه حصول به نتیجه است، لیکن هوشیاری خود را نباید از دست بدهیم تا دیگر شاهد تکرار قراردادهایی همچون گلستان و ترکمانچای نباشیم.  
 
هروی گفت: دولت‌های غربی بدانند که امروز شبیه دانستن دولت و نظام ما به دولت عصر قاجار و عصر امتیاز دهی‌ها و دکتر ظریف و هوشمند به میرزا ابوالحسن‌های ایلچی سفیر ساده دل دولت قجری اشتباه محض است و باید در آن تجدید نظر کنند.  
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان تاکید کرد: امروز لجبازی‌های بین المللی به مذاکره و توافق مبدل شده و این مفهوم کاملا روشنی است، هیچ کس حق ندارد به بهانه نگرانی، خوشحالی مردم را به دغدغه تبدیل کند، مگر دولت صهیونیستی.  
 
وی اضافه کرد: پایان این مذاکرات به روشنی پایان عصر تنش زایی و آغاز تنش زدایی برای ایران و منطقه خاورمیانه و حتی فضای بین المللی خواهد بود و حضور دو وزیر خارجه فعلی و قبلی همزمان به معنای همدلی و همزبانی در این مذاکرات است و جای تحسین دارد.  
 
نماینده مردم قائنات در مجلس تاکید کرد: لازم است که اتمام حجت شود که کسانی که دیروز در تشدید تحریم‌ها علیه ایران نقش جدی داشتند و افرادی که امروز در تدوین و توافق به ضرر ملت ایران نقش ایفا کنند، محاکمه شوند تا درس عبرتی شود که به خاطر عقاید شخصی با سرنوشت یک ملت نجیب نمی‌توان به سهو یا عمد بازی کرد.  
 
وی افزود: توافق نهایی باید دربر دارنده حذف کامل تحریم‌ها، سوء ظن‌ها و تهدید‌ها علیه ایران باشد، روی سخنم با آقای اوباماست که بیاید و نشان دهد که صداقت در عرصه بین المللی هنوزشان و بها دارد و برای شنیدن آن هنوز گوش‌های شنوا دارد، هرچند شما در صفحه ۴ کتاب جسارت امید خود در سال ۲۰۰۷ اذعان و پیش بینی کرده بودید که در تالار سنای آمریکا گوش شنوایی نیست.  
 
هروی تصریح کرد: امروز که دنیا به حقانیت تحقیقات صلح آمیز هسته‌ای ما صحه گذاشته، زمان فعالیت، تلاش و حقانیت است، ما می‌خواهیم اثبات کنیم که نه تنها هیچ شباهتی با کره شمالی نداریم، بلکه می‌خواهیم آغازگر عصر طلایی دیگری در تولید عمل جهانی باشیم.  
 
وی همچنین با اشاره به انتظارات جامعه فرهنگیان گفت: مقام معظم رهبری این دهه را دهه عدالت و پیشرفت نامگذاری کردند، اما متاسفانه در دولت قبلی خیلی قدمی جدی برای مبارزه با فاصله طبقاتی برداشته نشده است.  
 
هروی اظهار داشت: امیدواریم در سایه همدلی دولت و ملت لکه سیاه اختلافات طبقاتی پاک شود، اگر معلمان گرفتار تبعیض باشند، چگونه می‌توان سرمشق عدالت را برای دانش آموزان خود تفهیم کنند، برای تجلیل از اقدام معلمان فقط نباید به ۱۲ اردیبهشت بسنده کرد.  
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تشکر از دستگاه قضایی برای برخورد با مفسدان اقتصادی، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران خون هیچکس رنگین‌تر از دیگران نیست، همه باید از عدالت دستگاه‌های قضایی در هراس باشند، زمان آن رسیده که با مفسدان اقتصادی در هر جایگاه و مقامی برخورد شود و به حساب اعمال همه مقامات سیاسی رسیدگی شود.  
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: عضو ، تحقیقات ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.