سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه خروج شهروندان کشورهای مختلف از یمن

الجزایر 160 شهروند خود و گروهی از اتباع کشورهای عربی را از یمن خارج کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، الجزایر شب گذشته 160 شهروند خود و گروهی از شهروندان کشورهای عربی را به علت وخامت اوضاع امنیتی یمن از این کشور خارج کرد.

خبرگزاری الجزایر به نقل از "رمضان لعمامره" وزیر خارجه این کشور اعلام کرد: این عملیات به دستور رئیس جمهور عبد العزیز بوتفلیقه انجام شده است.

این عملیات شامل خارج کردن 160 الجزائری ، 40 تونسی ، 15 موریتانیایی، 8 لیبیایی ، 3 مراکشی و یک فلسطینی بوده است که بوسیله  یک هواپیمایی خطوط هوایی الجزائر از صنعا به قاهره و سپس به الجزائر انجام شده است.

الجزائر با مشارکت در ائتلاف نظامی عربستان در حمله به یمن مخالفت کرده است و قانون اساسی این کشور نیز انجام عملیات خارجی را ممنوع می کند.

از سوی دیگر نیروی دریایی فرانسه نیز روز گذشته 44 نفر را با ملیت های مختلف از یمن خارج کرد.

شب گذشته وزارت دفاع فرانسه  در بیانیه ای شب گذشته اعلام کرد یک کشتی آبی خاکی بعد از ظهر روز شنبه وارد بندر "بلحاف" در شرق یمن شد.

این بیانیه همچنین اعلام کرده است دولت فرانسه در  11 فوریه ( 22 بهمن 93) از شهروندان خود خواسته بود با توجه به وخامت اوضاع امنیتی یمن، این کشور را ترک کنند. علاوه بر این، وزارت دفاع هند نیز اعلام کرده است حدود 440 شهروند این کشور از یمن خارج شده اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: یمن ، خروج ، کشور خارجی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.