سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با تفاهم هسته‌ای تهران و غرب صورت می‌گیرد

تلاش هند برای بازگشت مجدد به بازار نفت و گاز ایران

مدیر شرکت "او ان جی سی" هند گفت: ما از پروژه فارسی خارج نشدیم و در زمان تحریم‌ها هم گفتگو می‌کردیم و منتظر بودیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری «لیومنت»، هند امیدوار است تا همزمان با لغو تحریمهای غرب علیه ایران، بتواند قراردادهای سود‌آور نفتی را با این کشور امضا کند.

بر این اساس، کنسرسیومی متشکل از شرکتهای هندی «او ان جی سی»، «آی او سی» و «اویل ایندیا» که در سال ٢٠٠٢ برنده مناقصه بلوک فارسی متعلق به شرکت ملی نفت ایران شدند، امیدوار است تا بتواند این قرارداد را احیا کند.

«ان کی ورما»، مدیر او ان جی سی در این باره گفت: ما از پروژه فارسی خارج نشدیم و در زمان تحریمها هم گفتگو می‌کردیم و منتظر بودیم.

تلاش هندیها برای بازگشت به بازار ایران در حالی است که ذخایر گسترده نفت و گاز این کشور توجه شرکتهای بزرگ نفتی غربی مثل توتال، انی،‌بی پی و شل را نیز به خود جلب کرده است.

«آر اس بوتولا»، مدیر سابق شرکت هندی او وی ال در این خصوص گفت: من به شدت خواهان همکاری هند با ایران هستم. ایران برای امنیت انرژی هند بسیار مهم است، زیرا ذخایر نفتی و گازی مورد نیاز ما را در اختیار دارد و از لحاظ جغرافیایی نیز به ما نزدیکتر است.

وی افزود: شرکتهای غربی به دنبال همکاری با ایران هستند. شرکتهای چینی هم بیشترین همکاری را با ایران داشته اند. اما در نهایت این به دولت ایران بستگی دارد که آیا مدلهای قرارداد قبلی خود را تکرار می‌کند یا این که با کشوری همکاری می‌کند که بهترین شرایط را پیشنهاد دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، هند ، ایران ، همکاری ، نفت ، گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.