شاپور ظریفیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: تلاش برای تولید محصولاتی باکیفیّت نیز از نتایج افزوده شدن به دانش بهره برداران است.
وی تصریح کرد: بخش کشاورزی با مشکلات عدیدهای از قبیل بالا بودن ضایعات محصولات کشاورزی، پایین بودن کیفیت نگهداری، فقدان راهبردها و سیاستهای بلندمدت در بخش کشاورزی، مشکل حمل و نقل و... روبهرو است که روند نزولی این بخش، نارضایتی و دلسردی را به دنبال دارد
ظریفیان ادامه داد: ترویج با غنیسازی علمی و فنی کشاورزان موجبات تغییر رفتارهای فنی آنها و با کاهش هزینههای تولیدی موجبات رقابت تولیدکنندگان را مهیا میکند.
دانشیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: آموزش و ترویج به مفهوم خاص کلمه، تغییراتی است که در رفتار افراد بر اثر تجربه و یا گذراندن دورههای آموزشی به وجود میآید..
وی افزود: تحول در حوزه کشاورزی در کشورهای پیشرفته با سرمایهگذاری در آموزش و پرورش نیروی انسانی ماهر و متخصص اتفاق افتاده و در این کشورها مراکز عمده تولید در بخشهای مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات از نظر سرمایه انسانی در حد مطلوبی قرار داشته و آموزش به مثابه یکی از پایههای اساسی رشد و توسعه این جوامع به شمار میرود.