سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

کاهش مصرف دخانیات نیازمند آموزش است

قاچاق سیگار همچنان به قوت خود باقی است و علیرغم اینکه از این محصول مضر مالیات اخذ می‌شود اما به علت قیمت ارزان و بی‌اطلاعی مصرف بالایی دارد.

احمد آریانی‌نژاد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه اقدامات بازدارنده در خصوص قاچاق سیگار مؤثر نبوده است و هرچه قانون و جامعه در مقابله با مصرف دخانیات انعطاف به خرج دهد باز هم زمینه مصرف این محصول مضر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شاید بهانه‌ای بیش نباشد که قاچاق سیگار دست افرادی خاص است، افزود: وقتی معتقدیم که سیگار مضر است و سلامت همگان را تهدید می‌کند، قانون باید حرف اول و آخر را در برخورد با وارد‌کنندگان و توزیع‌کنندگان دخانیات بزند اما به علت نبود بازوی نظارتی و بستر فرهنگی هنوز گام مؤثری در خصوص کاهش مصرف دخانیات صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: هر چقدر هم که مالیات سیگار را افزایش دهیم تا زمانی‌که فرهنگ مقابله با مصرف دخانیات فراهم نباشد باز هم جوانان به کام تبلیغات ماهواره‌ای رفته و درگیر مصرف دخانیات می‌شوند.

وی ادامه داد: در مقوله مقابله با دخانیات نباید صورت مسئله پاک شود اگر مصرف سیگار مضر است باید بسیج تمام سازمانها برای مقابله با آن شکل گیرد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.