سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی موزه‌های واقع در منطقه 3

موزه امام علی (ع) بیانگر سبک زندگی آن حضرت

از موزه‌های واقع در منطقه 3 می‌توان به موزه امام علی (ع) اشاره کرد که بیانگر سبک زندگی امام علی (ع) و شامل تابلوهای نقاشی و آثاری مربوط به پرده‌خوانی است.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، موزه‌های منطقه 3 شهر تهران می‌تواند برای گذران اوقات فراغت نوروزی شهروندان و مسافران نوروزی ساعات خوشی را رقم بزند که از جمله آن‌ها می‌توان به موزه امام علی (ع) اشاره کرد، این موزه بیانگر سبک زندگی امام علی (ع)، شامل تابلوهای نقاشی و آثاری مربوط به پرده‌خوانی است که در طبقه همکف موزه امام علی (ع) نمایشگاه‌های ادواری برپا می‌شود، در طبقه اول موزه تابلو نقاشی‌های معاصر به نمایش گذاشته شده است و در طبقه دوم آن آثار خوشنویسی هنرمندان در معرض دید علاقه‌مندان است.

موزه امام علی در خیابان ولیعصر بالاتر از بلوار میرداماد، خ اسفندیار واقع شده است. موزه پول دیگر موزه منطقه 3 تهران است که موزه تخصصی و دائمی سکه و اسکناس در ایران است و شامل پرچم، نقشه، اطلاعات پولی و ارزشی و واحد پول هر کشور است، همچنین در موزه پول بخش‌های متفاوتی از جمله کتابخانه تخصصی، بانک اطلاعات، نگارخانه، تماشاگه پول و نمایشگاه‌های متفرقه پول و بخش کتابفروشی نیز تعبیه شده است. این موزه در بلوار میرداماد واقع شده است.

موزه تماشاگه تاریخ از دیگر موزه‌های منطقه 3 به شمار می‌رود که شامل ظروف، وسایل شخصی ناصرالدین شاه و تابلوهای کمال‌الملک است.

این موزه از سه طبقه تشکیل شده است که در طبقه همکف آن تماشاخانه برای شهروندان تعبیه شده است و در طبقه میانی سالن موزه و بخش اداری وجود دارد در طبقه سوم نیز نگارخانه و آثار گوناگون هنرمندان از جمله نقاشی‌های استاد فرشچیان به نمایش گذاشته شده است.

موزه تماشاگه تاریخ در خیابان ولیعصر نبش خیابان قبادیان واقع شده است. از دیگر موزه‌های منطقه 3 می‌توان به نمایشگاه دائمی قرآن و عترت؟ که در خیابان پاسداران، خیابان گل‌نبی، خیابان ناطق نوری واقع شده است، اشاره کرد. در این موزه خاطره دوران تبعید رهبر معظم انقلاب انقلاب اسلامی، نمایش نسخ خطی از قرآن، تفاسیر کتاب‌های دینی و اسناد مربوط به انقلاب وجود دارد.

از دیگر موزه‌های واقع در منطقه 3 موزه اسناد ملی ایران است که در آن اسناد ملی و معتبر کشور ایران نگهداری می‌شود. این موزه در بلوار میرداماد، خیابان حصاری واقع شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.