سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک روانشناس در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تفاهم عامل اصلی پایداری

یک روانشناس گفت: تفاهم بیانگر توافق دوجانبه یا چند جانبه میان طرفین است.

جعفربای روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه شرط اول در تشکیل یک زندگی مشترک تفاهم است، اظهار کرد: دربین زوجین هم اندیشی، همفکری و داشتن اعتقادات مشترک موجب افزایش دوام زندگی و تفاهم بیشتری می‌شود. 

وی افزود: هرچقدر که باورها و اعتقادات دوفرد به هم نزدیکتر باشد زندگی آنها دوام بیشتری خواهد داشت. در مقابل زمانیکه دو فرد هیچ وجه مشترکی بین خود نداشته باشند و نتوانند همدیگر را درک کنند زندگی مشترکشان ناپایدار می‌شود.

وی تصریح کرد: همانطوری که می‌دانیم ارزش‌ها و هنجارها که ریشه در اعتقادات افراد دارد نشان دهنده فرهنگ و آداب و رسوم مردم است. 

این روانشناس گفت: بسیاری از خانواده‌ها برای تشکیل یک زندگی مشترک برای فرزندشان به دنبال خانواده‌هایی هستند که اعتقادات و ارزش‌های مشابهی با خود داشته باشند که این خود باعث ایجاد تفاهم دربین خانواده‌ها می‌شود. 

بای در پایان گفت: برای ایجاد تفاهم در بین دو فرد آموزش و مهارت‌های ارتباطی بسیار موثر است همچنین دو فرد باید قبل از ازدواج عقاید، انتظارات، اعتقادات و نظرات خود را مطرح کنند تا در زمان تشکیل یک زندگی مشترک دچار مشکل و اختلاف نشوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.