سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی‌اکبری: تصمیم گرفتم برای کوراش وقت بیشتری بگذارم

ملی پوش کوراش وجودو کشورمان گفت:‌ در سال 93 تصمیم گرفتم برای کوراش وقت بگذارم زیرا استعدادم در این رشته بیشتر از جودو است.

الیاس علی‌اکبری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد:‌من بعد از مسابقات جهانی  برزیل تصمیم گرفتم تمام وقتم را به کوراش و تیم ملی این رشته اختصاص دهم و به همین دلیل از تیم ملی جودو کمی فاصله گرفتم.

وی ادامه داد: سال 93 تیم ملی کوراش ایران با 5نماینده به مسابقات بازی‌های آسیایی ساحلی اعزام شد که همه آن‌ها موفق به کسب مدال شدند، من به عنوان کاپیتان تیم ملی در ما قبل فینال به بازیکنی از ازبکستان باختم اما بعد از چند ماه دوپینگ وی مثبت مثبت اعلام شد و مدال نقره وی به من تعلق گرفت.

وی تصریح کرد: در پایان مسابقات ازبکستان از آن‌جا که دو مدال طلا داشت ابتدا این کشور را قهرمان و ایران با یک طلا نایب قهرمان شد اما بعد از اینکه مدال نقره به من رسید و ایران در تیمی به مقام قهرمانی رسید.

علی اکبری خاطر نشان کرد: اگر بازیکن ازبکستان دوپینگ نمی‌کرد و من به فینال می رفتم می‌توانستم به راحتی طلا بگیرم از طرفی در مسابقات جهانی ترکیه کوراش هم مصدوم شدم و نتوانستم نماینده کشورم باشم به این دو دلیل فکر می کنم سال 93 سال خوبی برای من نبود.

دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جهان کوراش بیان کرد: کوراش برای اولین بار بود که جرء رشته‌های بازی‌های آسیایی قرار  گرفت، این رشته مانند جودو نیست که مسابقات مختلفی در طول سال داشته باشد فقط جایزه بزرگ ازبکستان است که برگزار می شود.

وی افزود: 12فروردین، رقابت‌های انتخابی تیم ملی کوراش داریم و مسابقه مهم، آسیایی ازبکستان و جهانی فرانسه نیز پیش روی ما در سال 94 است، امیدوارم سال موفقی را در پیش داشته باشیم.

علی اکبری که در لیگ 93 جودو عضو تیم میزان خراسان شمالی بود در خصوص این پیکارها گفت:‌در لیگ 93 تیم میزان سه بازیکن خارجی داشت، اما متاسفانه در هفته پایانی به دلیل مشکلات مالی ما این بازیکنان را در اختیار نداشتیم و نیمی از آرنج ما نبود، به همین دلیل شکست را پذیرفتیم و نایب قهرمان شدیم.

علی‌اکبری‌ تاکید کرد: از نظر من حامیان مالی به لیگ جودو کم لطفی می‌کنند، من مدت 10سال است که در لیگ بازی می کنم پیش از این اسپانسرهای خوبی از ما حمایت می‌کردند اما آن‌ها دیگر از لیگ استقبال نمی‌کنند و باعث می‌شود رقم قراردادمان تغییر نکند.

وی اضافه کرد: ‌متاسفانه رقم قراردادهای جودوکاران بسیار پایین است و با توجه به اینکه ما منبع درآمد دیگری نداریم این مبالغ هزینه یک سال ما است که کافی نیست امیدواریم اسپانسرها از لیگ حمایت کنند.

علی اکبری اذعان کرد: هر چه رقم قراردادها بالاتر برود انگیزه بازیکنان هم بیشتر می‌شود و با آمادگی بالاتری مبارزه می‌کنند، در نتیجه کیفیت مسابقات بالاتر خواهد رفت هرچه لیگ‌ها بهتر برگزار شوند به نفع تیم‌های ملی خواهد بود اما اگر رقم‌ها پایین باشد ورزشکاران وقت کمتری برای جودو می‌گذارند و به رشته‌های دیگر شبیه به آن مثل کشتی‌های محلی و....تمایل پیدا می‌کنند که پسندیده نیست.

ملی پوش با سابقه جودو و کوراش کشورمان در پایان اذعان کرد: جودو، رشته المپیکی است و ما پتانسیل این را داریم که به مدال المپیک هم دست یابیم، امیدوارم با برنامه ریزی‌های صحیح این مهم  اتفاق بیفتد و ما شاهد رشد روز افزون این رشته ورزشی در کشور باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: علی اکبری ، جودو ، کوراش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.