سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با این میان وعده ها کودکان را باهوش تر راهی مدرسه کنید

انتخاب میان وعده مناسب دانش آموزان نقش مهمی در سلامت دانش آموزان و در نهایت آینده جامعه ایفا می کند و از آنایی که تغذیه مناسب انرژی لازم برای فعالیت روزانه و مطالعه را تامین می کند، نقش بسزایی در ارتقای فرآیند یادگیری کودکان در مدرسه دارد.

دکتر زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه سلامت وزارت بهداشت، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: از جمله میان وعده هایی که برای افزایش بهره وری کودکان در مدرسه بسیار مهم و موثر است، میوه ها و سبزیجات است که این مواد منابع سرشار ویتامین A و C و همچنین فیبر هستند. از جمله میوه های بسیار خوب می توان به سیب، موز، انگور، کیوی، نارنگی، پرتقال، هلو، انواع توت و همچنین میوه های خشک و برگه ها مثل کشمش، برگه هلو، زردآلو و سایر میوه های خشک و بدون شکر اشاره کرد.

عبداللهی گفت: انواع مغزها مثل بادام، پسته، گردو و فندق هم می تواند میان وعده های مناسبی باشد و اینکه به میزان مناسب و بدون نمک و بصورت خام مصرف شود و در پایان می توان از نوشیدنی ها یاد کرد که علاوه بر رفع تشنگی و تامین آب بدن، می توانند انرژی زا هم باشند که بهتر است از نوشیدنی های سالمی چون شیر، شیرقهوه و شیرکاکائو و آبمیوه های طبیعی و همچنین مخلوط شیر با انواع میوه ها استفاده شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اغذیه ، کودک ، شیر ، مخلوط ، هوش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.