سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیروزی محمد بوهاری در انتخابات ریاست جمهوری نیجریه

محمد بوهاری نامزد حزب مخالف در انتخابات ریاست جمهوری نیجریه پیروز شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیسیون ملی مستقل انتخابات نیجریه اعلام کرد "محمد بوهاری" نامزد حزب مخالف با فاصله 2.5 میلیون رأی از رقیب خود "گودلاک جاناتان" در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد.

این کمیسیون اعلام کرد بوهاری نامزد حزب مخالف "کنگره ترقی خواهان" در انتخابات ریاست جمهوری نیجریه با اکثریت آراء "14424921" (53 درصد) از "28587564" بر رقیب خود گودلاک جاناتان از حزب دموکراتیک خلق پیروز شد.

جاناتان نامزد حزب حاکم نیز در این انتخابات موفق به کسب "12853162" رأی (44 درصد) از آراء مأخوذه شد.

بوهاری توانست در 21 استان از 36 استان نیجریه مخصوصا در استان "پورنو" پایگاه گروه تروریستی بوکوحرام آرای بیشتری را بدست آورد.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد محمد بوهاری نامزد پیروز انتخابات نیجریه، امروز به گودلاک جاناتان به خاطر کناره گیری مسالمت آمیز از قدرت تبریک گفت.

وی در میان خبرنگاران و هواداران خود گفت: جاناتان رقیبی شایسته است و من دست دوستی بسوی وی دراز می کنم". 

وی در ادامه گفت: ما به جهانیان نشان دادیم ملتی هستیم که دموکراسی را پذیرفته است.

همچنین در اقدامی بی سابقه، در تماس جاناتان با بوهاری وی رسما اعلام کرد شکست در انتخابات را پذیرفته و دربیانیه ای از هواداران خود خواست نتایج انتخابات را بپذیرند.

"حزب دموکراتیک خلق" به رهبری گودلاک جاناتان از سال 1999 که نیجریه از حاکمیت تک حزبی و دیکتاتوری خارج شد، قدرت را در این کشور به دست دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.