به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران همیلتون که تمرین اول را به دلیل مشکل فنی زودتر از موعد به اتمام رسانده بود و در تمرین دوم هم دیرتر از سایرین در پیست حاضر شده بود، توانست با ثبت زمان ۱.۳۹.۷۹۰ در رده اول حضور داشته باشد. او را کیمی رایکونن راننده تیم فراری در رده دوم تعقیب کرد.
رایکونن که در تمرین اول هم توانسته بود دوم باشد، بهترین زمانش در مقایسه با همیلتون، ۰.۳۷۳ ثانیه کندتر بود.
نیکو روزبرگ دیگر راننده مرسدس با ۰.۴ ثانیه اختلاف توانست رده سوم را تصاحب کند و بعد از او در کمال تعجب همگان دنی کیات راننده تیم ردبول در رده چهارم ایستاد. این راننده روس ردبول به دلیل مشکل فنی نیمی از تمرین دوم را در گاراژ سپری کرده بود و در دقایق آخر حضورش در سپانگ به او اطلاع داده شد که مشکل در موتور رنوی او بوجود آمده است.
ویلیامزها که در تمرین اول کمی عقبتر از سایرین دیده میشدند، در این تمرین توانستند ردههای پنجم و ششم را بدست آورند.
دمای آسفالت در برخی دقایق این تمرین به ۶۰ درجه هم رسید و رانندگان در راندن اتومبیلهای خود دچار مشکل شدند. این دما در فصل گذشته در هیچ پیستی دیده نشده بود.
سباستین فتل راننده تیم فراری در حالی که مشغول تمرین زمانگیری بود، در یازدهمین پیچ کنترل عقب اتومبیلش را از دست داد و اسپین شد. او که موفق شد از حوضچه سنگیزه خارج شود، چند دور بعد با تایرهای نرم توانست در رده هفتم تمرین خود را به پایان برساند.
مکس فرشتاپن راننده جوان تیم تورو روسو هم در این تمرین هشتمین راننده سریع پیست لغب گرفت و بعد از او اریکسن از سائوبر و ریکاردو از ردبول در ردههای نهم و دهم ایستادند.
پاستور مالدونادو با لوتوس خود در رده یازدهم ایستاد و بعد از او، نصر از سائوبر و پرز از فورسایندیا قرار گرفتند.
کارلوس ساینز که در تمرین اول توانسته بود در رده پنجم بایستد، در این تمرین جایی بهتر از رده چهاردهمی برای خود نیافت. بعد از او نیکو هالکنبرگ از فورسایندیا در رده پانزدهم دیده شد.
فرناندو آلونسو راننده تیم مکلارن هم که در این فصل آماده میشود تا در اولین گرندپری خود حضور داشته باشد، در این تمرین به شبیهسازی زمانگیری میپرداخت. اما او هم مانند فتل در دورهای طولانی خود اسپین شد و به خارج از پیست رفت.
آلونسو با اختلاف ۲.۷ ثانیه از سریعترین تایم در رده شانزدهم ایستاد. بعد از او هم جنسون باتن دیگر اتومبیل مکلارن را در رده هفدهم پارک کرد.
رومین گروژان هم از جمله رانندگانی بود که در تمرین اول سرعت قابل توجهی داشت.
این راننده فرانسوی لوتوس در تمرین دوم تنها هشت دور در پیست دیده شد و تمرین خود را در رده هجدهم به پایان رساند. او به دلیل مشکل موتور خیلی نتوانست عملکرد مفیدی در پیست داشته باشد.
در پایان رانندگان تیم مانور هم توانستند دو رده انتهایی جدول را از آن خود کنند. ویل استیونس با ۵.۹ ثانیه اختلاف با سریعترین زمان در رده نوزدهم قرار گرفت و روبرتو مرهی هم با اختلاف ۷.۴ ثانیه از تایم لوئیس همیلتون، رده بیستم را از آن خود ساخت.