سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون شهرسازی و معماری منطقه 6 خبر داد:

شناسایی و پیگیری تخلفات تغییر کاربری مجتمع‌های مسکونی در منطقه 6

معاون شهرسازی و معماری منطقه 6 از شناسایی و پیگیری تخلفات تغییر کاربری مجتمع‌های مسکونی که استفاده اداری می‌شوند خبر داد.

مهدی زمانی معاون شهرسازی و معماری منطقه 6 در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به شناسایی و پیگیری تخلفات تغییر کاربری مجتمع‌های مسکونی در این منطقه اظهار کرد: تغییر کاربری‌های مجتمع‌های مسکونی که استفاده اداری می‌شوند معمولا به این منظور صورت می‌گیرد که افراد با تملک ملک‌های مسکونی در آن محل دفاتر اداری ایجاد و به فعالیت اداری می‌پردازند، مزیتی که باعت اقدام متخلفان می‌شود این است که وجود دفاتر اداری در این منطقه به دلیل مرکزیت بودن، دسترسی شهروندان راحت‌تر است و همچنین پرداخت عوارض شهرداری آنها به حداقل می‌رسد.

وی تأکید کرد: در همین راستا توسط شهرداری اقدام به شناسایی و رسیدگی به این تخلفات شده و به آن دسته از مراکز اداری که در پهنای بافت‌های مسکونی منطقه قرار دارند، درخواست تغییر کاربری داده شده که به منطقه مراجعه و در شورای معماری موقعیت این ملک بررسی و در صورت دارا بودن قابلیت تغییر کاربری، اقدامات و روال مراحل قانونی آن طی می‌شود.

زمانی افزود: درخواست تغییر کاربری توسط شهرداری منطقه به این مراکز ارسال و در صورت عدم توجه اخطار صادر شده و اگر مالکان اقدام نکنند، پرونده‌های این دست از متخلفان به کمیسیون ماده 100 ارسال و رأی خلاف صدور و سایر مراحل قانونی انجام می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری منطقه در پایان ادامه داد: این تخلفات تغییر کاربری به طور پراکنده در سطح منطقه وجود دارد ولی در خیابان قائم مقام، مطهری و شهید گمنام بیشتر به چشم می‌خورد که تا حدودی این مشکل رفع و در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاربری ، تخلفات ، پیگیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.