سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست سازمان امداد و نجات خبر داد:

نجات 2300 مسافر از مرگ حتمی / اسکان اضطراری 4 توریست فرانسوی

سرپرست سازمان امداد و نجات از ایستگاه اسکان اضطراری 4 توریست فرانسوی در پایگاه امدادی بستان‌آباد به دلیل کولاک و مه شدید خبر داد و گفت: 2300 مسافر از ابتدای طرح نوروزی توسط امدادگران از مرگ حتمی نجات یافته اند.

ناصر چرخ‌ساز سرپرست سازمان امداد و نجات در گفت و گو با  خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، با اشاره به امدادرسانی به بیش 55 هزار نفر طی 12 روز گذشته اظهار کرد: 71 هزار مسافر در جاده‌ کوهستان و سواحل مختلف کشور دچار آسیب شده‌اند که نیروهای امدادی موفق به نجات 2300 نفر از مرگ حتمی شده‌اند.

وی ادامه داد: امدادگران هلال احمر 1400 مسافر مجروح را به مراکز درمانی انتقال داده و 16 هزار نفر دیگر را به صورت سرپایی درمان کرده‌اند همچنین 26 هزار مسافر در پایگاه‌های امدادی اسکان موقت یافته و 280 دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک نیز رهاسازی شده است.

چرخساز از اسکان اضطراری 4 توریست فرانسوی که روز گذشته به دلیل کولاک و مه شدید در بستان آباد آذربایجان شرقی دچار حادثه شده بودند گفت: این افراد به مدت 11 ساعت در پایگاه شیب‌لی اسکان داده شده و مورد حمایت امدادگران قرار گرفتند.

سرپرست سازمان امداد و نجات با بیان اینکه روز گذشته یک کودک 5 ساله غرق شده در چابهار توسط امدادگر ان نجات یافت افزود: این کودک همراه خانواده در منطقه دریای بزرگ چابهار در حال شنا بوده که به دلیل امواج دریا از ساحل جدا شد و پس از مر اجعه خانواده وی به پایگاه امدادی 6 دقیقه بعد پسر بچه نجات یافت و تحویل نیر وهای  اورژانس داده شد.

سرپرست سازمان امداد و نجات بیان داشت: دو بیمار نیز روز گذشته پس از 14 ساعت تلاش امدادگران که به دلیل مسدود بودن راههای ارتباطی روستای گذردره دچار حادثه شده بودند نجات یافتند و 4 تیم آنها را نجات و به بیمارستان انتقال داده‌اند.

وی در رابطه به امداد هوایی طرح نوروزی خاطر نشان کرد: از ابتدای اجرای طرح 9 مصدوم با بالگرد به مراکز درمانی انتقال و 34 نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند همچنین 6/5 تن محوله امدادی در 264 سورتی پرواز انتقال داده شده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: اسکان ، فرانسوی ، امداد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.