سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی خبر داد:

غربالگری اوتیسم بیش از 18 هزار کودک

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از غربالگری اوتیسم 18 هزار و 800 کودک 2 تا 5 ساله خبر داد.

یحیی سخنگوی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به غربالگری اوتیسم بیش از 18 هزار کودک، گفت: سازمان بهزیستی کشور اجرای برنامه غربال تشخیص و مداخله در اختلالات طیف اوتیسم را در خصوص کودکان 2 تا 5 در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح آگاهی جامعه نسبت به اختلالات طیف اوتیسم مداخلات بهنگام توانبخشی حمایتی و آموزشی مورد نیاز کودکان مبتلا و پیشگیری اززوال فرصت آموزشی و توانبخشی همچنین افزایش آگاهی و ارتقای سطح بهداشت روانی خانواده کودکان مبتلا است.

سخنگوی با اشاره به اینکه 18 هزار و 800 کودک 2 تا 5 سال در این طرح تست پوشش قرار گرفته‌اند تصریح کرد: 23 هزار خانواده در این برنامه مشارکت کرده که در نهایت تعداد 110 کودک تشخیص اختلالات طیف اوتیسم را دریافت کرده‌اند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تاکید اینکه اقدامات لازم برای راه‌اندازی پایگاه‌های دائمی اوتیسم انجام شده تصریح کرد: این طرح در 24استان کشور اجرایی شده و کودکان شناسایی شده برای دریافت به مراکز آموزشی توانبخشی اختلالات طیف اوتیسم ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.